Friday, October 12, 2007

Got Facebook?

Bu aralar buraya ugrayamiyorum. Facebook denen sey beni cok oyaliyor.


Ilk davetiyemi Turkiye'deyken birlikte calistigimiz yabanci bir ogretmenden almistim. Yine digerleri gibi bir site cikmis diye dusunerek kayit yapmak istemiyordum. Hi5, yonja, asm.ac, ortanokta, tagged, ringo, myspace zaten pespese uye olduklarimdandi ve hep ayni kisilerle karsilasiyordum. Dogru durust birseyde yazmiyorduk birbirimize. Arkadas listemize aldik mi tamamdi. Ondan sonra tanimadik kisiler dolusuyordu listemize..Sirf bunlar yuzunden messenger'da bile yazismak icimden gelmiyordu. Hatta myspace daha aktif biryer olmasina karsin ben bir tek resim bile koymadim, sayfa duzenlemesi yapmadim, muzikmis, klipmis hicbirseyle ugrasmadim. Hatta butun sayfalarimi iptal etmeyi dusundum ama ya eskilerden bir arkadas bulursa beni diye silmekten vazgectim.


Facebook'u sirf eski ogretmenlerin simdi dunyanin hangi ulkesinde olduklarini, neler yaptiklarini gormek icin kaydoldum. Bazilari evlenmisti basa baska ulkelerde, onlarin dugun resimlerini, bazilari cocuk dogurmustu, bebeklerinin resimlerini ve bazilarinin bebek haberlerini aldim.

Ilk kaydoldugumda yabancilar disinda pek Turk yoktu. Hatta sitenin sizi otomatik olarak yonlendirdigi mail adresinizdeki arkadaslariniza davetiye atma kismini bile "skip" diyerek hice saymistim.

Ben dil okulunda calistigim zaman Ingiliz, Amerikali, Yeni Zelandali, Guney Afrikali ve Avusturalyali hocalarimiz olurdu. Her sene en az 20 ogretmen olurdu. Kimi bir senelik kontrattan sonra giderdi, kimi ise 3-4 yil kaldi. Kimi baska ulkerelere gidip tekrar Turkiye'ye dondu.

Ben onlarla calistigimdan dolayi suerkli birlikteydik. Is hayatimda ve sosyal hayatimda hep onlar vardi. Turk arkadaslarimdan cok onlarla birlikteydim. O yuzden her senenin sonunda ben cok uzulurdum gidenlerin ardindan. Alistigim insanlar gidiyorlardi. Yeniler gelmesine geliyordu ama bir oncekileri de hep ozluyordum. Onlarla cok eglenceli zamanlar gecirdim. Diger kulturden insanlarin yasayislarini ogrenmeye basladim.

Ben Christmas ve Hallowen'i daha oradayken kutlamaya basladigimdan buraya geldigimde hic yabancilik cekmemistim. Sadece bir kac universite ve bizim okul Cadilar Bayrami Partisi duzenlerdi. Hatta ilk yaptigimizda televizyona haber bile olmustuk garip kostumlerimizin icinde :) Ilk yaptigimizda en kizilderili olmustum. Parti yerini ben ayarlamistim ve dekorasyon icin internetten deli gibi malzeme arastiriyordum. Kostum yarismasi bile yapmistik o gece. Ikincisinde melek olmustum ve hatta ufak birde oyun hazirlamistik.


Onlarla yaptigimiz o kadar cok aktivite varki simdi onlari yazarsam konu Facebook'tan cikip dagilacak. Hatta dagilmak uzere :)

2000 senesinde kardesimin dogumgununu tekne gezisi yaparak kutlamistik. Aksamustu ayik olarak bindigimiz tekneden geceyarisi sarhos olarak ayrilmistik. Tekne sahibide bizimle calisan bir arkadasimizdi. O yuzden hem Bogaz'da tur atarken hem de ikram sirasinda comert davranmisti.

O geceyi kamerayla cekmistik. Iyi ki de cekmisiz. Tum gece boyunca her telden muzik calip oynamisiz. Kameraya cekende sanki benim dogumgunummus gibi hep beni cekmis. Ortalikta o yuzden hep varim.Gerci ben kalktim mi oturmak bilmezdim. Klasik olarak her sene yeni ogretmenler geldiginde patron tanisma yemegi duzenlerdi ve beni okulun belly dancer'i olarak ortaya surerdi. Her ogretmene kivirmisligim vardir :)

Bu gece ortaya supriz bir dansoz cikmisti. Icindeki cevheri bunca sene bizden saklayan kardesim! Hepimizi sasirtarak oyle bir performans sergiledi ki gecenin hatta sonraki partilerimizin bile en konusulan ismi oldu :) Sonlarda benim supriz showum var. Baktikca hala sasiriyorum kendime cunku ben yuksekten korkarim. Korkmama ragmen nasil oraya cikmisim abartip tekenin disinda sallanmisim filan... Alkolun etkisi olsa gerek, ayik kafayla ben orda zor dururdum :)

O kaseti CD'ye, CD'den baska CD'ye seklinde birkac kere kopya etmemize ragmen hala cok bozulmamis vaziyette izleyebiliyorum. Zaman zaman aklima geldiklerinde bu CD'yi takiyorum. Sonunda CD"yi bilgisayara yukleme yontemini buldum ve 1 saatlik cekimi 6 dakikalik bir klip haline soktum. Facebook'tan onlara yollayip eski gunleri onlarinda yad etmesini sagladim.



Bu bahsettigim yabanci arkadaslarima kavustuktan yaklasik 10 gun sonra Turk arkadaslarimdan da pesi sira davetiyeler geldi. "Noluyo yaaa.." moduna girmisken, bizim Turk'lerin boyle sitelerin ilk takipcisi oldugu aklima geldi ve "ne sasiriyorsun ki?" oldum.

Bu sitede herkes adini soyadini acikca yazmisti. Buna da sasirmistim. Ben herzamanki gibi Nilly olarak girmistim ismimi. Bu ismi bana hocalar taktigindan zaten onlar anlayacakti benim kim oldugumu. Ama sonra baktim ki yanlis yapmisim. Simdi duzeltmeye calisiyorum. Cunku bu sitede ben 20 sene onceki arkadaslarimi bulmaya basladim ama herkes beni normal adimla aradigindan benim oldugumu anlamiyorlar.

Zaten beni baska sitelerden bulan bir ilkokul arkadasim vardi. O yilmadan yilligimizdan isim ve soyadlarimizla her sitede bizim isimlerimizi aramis. Nihayet bu sitede daha fazla kisi yakalamaya baslamisti.

Su anda bir grubumuz var ilkokul arkadaslari olarak ve bir hafta gibi bir zamanda 20 kisiye ulastik. Hayal meyal hatirladiginiz bu simalarin buyumus hallerini gormek cok acayip bir sey. Cocukluk simalarini hala secebiliyorsunuz. Ozellikle kizlarin. Erkekler biraz daha degismis gorunuyor. Ilkokuldan kalma bir video cekimim daha var. 5. sinifta bale yaptigim zamandan kalma. Sene sonu gosterisi olarak Kugu Golu Balesi'ni hazirlamistik. Onunda sanirim bu aksam bitirip ekleyebilirim.

Baktim facebook ise yariyor bende lisedekileri aramaya basladim. Bizim okul, ben hazirligi bitirdikten sonra karma oldugundan bizim sinifta hic erkek yoktu. Yeni gelenlerde cok azdi. Siniftakileri hatirladigim soyadlariyla ariyorum ama bircogu evlendiginden soyadlari degisti. O yuzden zor oluyor bulmam. Bu arada anladim ki arkadaslarinin soyadlarini bilmek onemliymis...

Ilkokuldan cogunlugun ismini hatta soyadlarini hatirlamam ragmen nedense ortaokul arkadaslarimin isimlerini hatirlamakta gucluk cekiyorum. Belki 50 kusur mevcutlu olmamizdandi. Belki biriside onun icin bir grup acarda onlarida bulurum :)

Birbirinize yemek firlatmak, icki ismarlamak, cesitli quizleri cevaplamak, ebenide bulursun gibi gruplara katilmak, raki sofrasina oturmak, birbirinize zombie, vampir ve kurt adam saldirilarinda bulunmak, resim yapip, sticky notlar hazirlamakda sayisiz eglencelerinden birkaci.
Peki ya sizin bir facebook'unuz var mi?

6 Yorum:

Asortik Krep said...

Ben girmek istemiyorum aslında.Zaten googla 'a adımı ve soyadımı yazınca beni buluyorsun :) Hatta kızlık soyadımı da girince bana ulaşabiliyorsun :)
Bumak isteyen bulsun gibi bir düşünceyle girmemeye karar vermişken bugün ilk davetimi aldım.Ne yapacağıma karar vermedim.Sanırım girmeyeceğim.

Serra said...

heraLde facebook`u oLmian bi ben varim. Artik o kadar cok yere fuzuLi uye oLdum ki, facebook oLayina girmek gozumde buyuo. Uniye ba$Ladigimda kaydoLmu$tum ama bunna da ura$amam artik diip kapatmi$tim. O zaman sadece .edu`LuLar fLn kaydoLabiLiodu ztn. $imdi herkeSe aciLdi, baya da yayiLdi. Aslinda arkLari buLmak konuSunda iyi oLabiLir ama dedigin gibi cok zaman aLan bi yer. Bloga harCadigim zaman biLe cok geLio bana, bi Suru yapmam gereken $ey var. inekLemeLiyim boL boL. :) Son sene ne de oLsa.. ;)
biLio musun iLk videoyu izLedim YouTube`daki Linkten. Sen oLduunu annamadim o kizin. Aaa dedim sonna okuyunca, niLLy`mi$! :) karde$in de amma dokturmu$. Ben de kendimi iyi oryantaL yapar sanirdim, pehh! aiLecek ma$allahiniz var.. ;)

~Serra

nilly said...

Asortikcim, bir sekilde seni bulabiliyorsa zaten gerek yok. Ben cok az kisiyle irtibattaydim. Buraya girince cok kisiyi buldum. Belki 2 cumleden oteye gitmeyecek yazdiklarimiz ama ne biliyim bir hos oluyor eski arkadaslari bulmak :)

Serra'cim, hakkatten oyle gibi. Herkes girmis. Hic ummadigim kisilerle bile karsilasmaya basladim. Ama dedigin gibi vakit aliyor. 2 dakka bakiyim cikicam dedigimde en az yarim saat oyalaniyorum. Yok yeni resim yukleyen olmus mu, yok kim bana ne yollamis, yok ben onlara ne yolliyim derken... sabah olur erken :)

nilly said...

Hee, birde evet o ortalarda dolanan kiz benim. Hic oturmamisim yaw. Bu da 1 saatlik videonun kesilmis hali yani. Hocalara yonelik yaptigimdan Turk arkadaslari eklemedim. Allah'im ayilana gazoz bayilana limon'dan Clap your hands'e kadar her telden calip, oynayip abartmisiz olayi :)

kedi said...

Konuyla ilgili yazacağımdır,blogu takipte kalınız.
Zaten blogunu ihmal edenlerin hepsi facebokta,hepsinin dalağını alacam müsait bi zamanımda hırrrr

kedi said...

Konuyla ilgili yazı yazılmıştır,buyrunuz.