Wednesday, May 09, 2007

Sobe 3. Bolum Yemek tarifi

Kabakli Tepsi Mucveri
(ismini attim valla, ama annem boyle birsey yapiyordu. Bende Denver'da kaldigim sirada kaldigim kadina va annesine yapmistim. Cok begemislerdi.

3 yumurta
1 su bardagi sivi yag
2 su bardagi un
Kabartma Tozu
Pul Biber

Kek yapar gibi bu karisimi hazirlayin.

Uzerine:
3 tane kabak
Taze sogan
Maydonoz
Dere otu
Nane
Beyaz peynir

Kucuk kucuk dograyip ekleyiniz. Yaglanmis tepsiye dokup 180 derecede 45 dakika pisirin.

Mayonezli Tavuk (Mezelik)

Cok basit. Haslanmis tavuk gogsunu didik didik yapip mayonezin icine atin. Buna kucuk doganmis yesil zeytin ve saltalik tursu katip karistirin. Buzdolabinda soguttktan sonraister meze tabag olarakservis yapin, iste sandevic yapip yiyin. Iyi hatirladim aslinda, bende bir yapsam fena olmaz.

Soslu Patates Kizartmasi (Yine cok basit)

Hani evde yemek filan bisey olmazda cabucak birsey hazirlayalim dersiniz ve akliniza patates gelir. Tamam, belki bir tek benim aklima gelir. Patatesin her turlusunu sevdgimden dolayi patates gibi oldum zaten :) Iste boyle anlarda bu tarifi yapalim dedigim herkes once bir 'iyyk, nasil yani' diye bir tepki verdikten sonra benden daha cok yapmaya basladilar.

Normal bir sekilde patates kizartin.
Sarimsakli yogurt hazirlayip uzerine dokun.
Yagda kirmizi biber kizarttikta sonra birazcik salca ekleyip yanmadan ocaktan almayi unutmayin. Sonra bunuda yogurdn uzerine dokun. Sonra afiyetle yiyin.

Yani bildiginiz manti sosu. Patates kizartmasylada super oluyor. Uyari: Elinizle yemeye kalkmayin, tadina doyamayip patates yerine parmakalarinizi yemeye basayabilirisiniz!

Simdi bunlari ikram etmek gerekiyormus sanirim. Kabakli Tepsi Mucveri'ni Ibeking'e, Mayonezli Tavuk'u tabi ki Mayonez'e , Soslu Patates Kizartmasini'da ZilsizZarife'ye ikram ediyorum :)))) Yapip yapmamakda serbestsiniz arkadaslar. Ben sadece sobemi tamamlamaya calisiyorum.

0 Yorum: