Wednesday, May 09, 2007

Sobe 2. Bolum

Yaşam felsefenizi oluşturan sözlerden biri?

"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow." -Anon.

Itiraf ediyorum: Birsey dusunmemis olup internetten birseyler baktim ve bunu sevdim :)


Çok sevdiğiniz bir şiirin bir parçası?

Siir denilince aklima gelen ilk siir hep bu olur. Siirden etkilendigimden degilde siirin okunma seklinden etkiledigimden. Lisede ogrenci ve ogretmenlerimizin gzlerini yasli birakan"Ask" konulu siir dinletisi yapmistik. Bizim okul kucuktu, oyle konferans salonu filan yoktu. Spor salonunun yerlerine yastiklar atmistik ve herkes yelerde oturuyordu. Isiklari kapatip mumlar yakmistik. Ortam ve konu cok guzeldi. Asagidaki debenim okudugum siirdi.

Güzelleme

Bak bunlar ellerin senin bunlar ayakların
Bunlar o kadar güzel ki artık o kadar olur
Bunlar da saçların işte akşamdan çözülü
Bak bu sensin çocuğum enine boyuna
Bu da yatak olduğuna göre altımızdaki
Bak bende yalan yok vallahi billahi
Sen o kadar güzelsin ki artık o kadar olur
İşe bak sen gözlerin de burda
Gözlerinin ucu da burda yaşamaya alışık
İyi ki burda yoksa ben ne yapardım
Bak çocuğum kolların işte çıplak işte
Bak gizlisi saklısı kalmadı günümüzün
Gözlerin sabahın sekizinde bana açık
Ne günah işlediysek yarı yarıya
Sen asıl bunlara bak bunlar dudakların
Bunların konuşması olur öpülmesi olur
Seni usulca öpmüştüm ilk öptüğümde
Vapurdaydık vapur kıyıya gidiyordu
Üç kulaç öteden İstanbul gidiyordu
Uzanmış seni usulca öpmüştüm
Hemen yanımızdan balıklar gidiyordu.

Cemal Sureya


Bir kitaptan alınma, çok sevdiğiniz bir cümle veya paragraf veya bölüm?

Kitap yerine sozlerini cok begendigim sarkiyi eklemek istiyorum.

Herkes Yarali - Ebru Gündes

Ne zaman canim yansa bu kadar derinden
Sanirsin mümkün degil bir daha üzülmem
Ne inat ne dayanikli ne gözü kara yürek
Aciyor ayni yerler herseye ragmen
Ne akil karediyor ne fikir o sirada
Biliyorsun geçiyor zamanla ama ne fayda

Yarali tepeden tirnaga herkes yarali
Alisilmiyor aciya yok kaidesi
Kanayip ne kadar tutabilirsin gül ugruna dikeni
Ne gelen anladi ne giden olani biteni

Adiyorum aska geri kalanimi
Suya söyledim gitti en son yalanimi
Askinda en hesapsiz kitapsiz olanni
Yasamazsam kara kapliya kaydedin beni

2 Yorum:

Anne ve Bebisi said...

Çok teşekkürler sobemize katıldığınız için:) İstanbul fotoğrafları çok güzel görünüyor. Dünyayı gezmek için hosteslik harika bir seçim:) Çok yakın bir arkadaşım THY'de hostes ve biz iki adım öteye gidemezken o bize Çin'de, Japonya'da, ABD'de, Güney Amerika Ümit burnunda falan çektirdiği fotolarla gelirdi:) Onun sayesinde fotolardan da olsa çok yer gördüm çoook :P

nilly said...

Esracim, hosteslik gercekte firsatlar sunuyor dunyayi gezmeye. Benim tercihim daha cok gezi dergilerine calismak olurdu cunku daha detayli gezme olanagi olurdu diye dusunuyorum.