Sunday, December 21, 2008

CIFIT CARSISI

Ben bugun kendimi yilbasinda hediye acar gibi hissettim.

Amerika'ya gitmeden once ilk defa tasinmistik. Tasinmayla 25 yasinda tanismis oldum. Kardesim iki ay bile olmadan Amerika'ya gitmisti. Bir sene iki ay sonra da ben gittim.

Bende gittikten sonra benim ve kardesimin esyalari artik kolilerde yasamaya baslamisti cunku bizden sonra annemler su andaki evimize yerlesenen kadar iki kere daha tasindilar. Sanirim artik bu son tasinma. Bir tasindik pir tasindik yani. Hatta ben bir sene Denver'da kaldiktan sonra Portland'a tasindim. Ordada iki kere tasindim!

Neyse, biz burada olmadigimiz icin cogu esyamizda kolilerle birlikte ortadan kalkti. Esya derken ve biz derken ozellikle benim ivir ve zivirlarimdan bahsediyorum elbette :)

Bugun annem benim butun bu duvar ve raflarlari dolduran bu ivir zivir kolisini gosterince hemen o koliyi actim tabiki.

Gazetelere sarilmis bir suru irili ufakli seyi acarkende kendimi hediye acar gibi hissettim. Yilasi oncesi bu beni Noel Babadan hediye geldigini zanneden cocuklar gibi sevindirdi.

Noel zamani bir gelenek vardir. Cocuklar sominelerin veya noel agaclarinin oraya Noel baba icin bir tabak kurabiye ve bir bardak sut birakirlar. Geldiginde acsa karnini doyursun diye. Bende gazete kagitlarini actikca yeni yilda hediye acmis sevinci yasadigim icin bu aksam balkona kurabiye filan koysam mi :)

Bir zamanlar bu ozel agactan yapilmis bu ince uzun Afrikali adam figurlerine bayilirdim. O zamanlar pahali birseydi. Ben biraz daha makul fiyata bulunca dayanamayip almistim. Diger Afrikali muzisyenlerimide seviyorum. Fakat ona param yetmemis sanirim cunku grubu tamamlayamamisim :)


Bu palyaco maskeyi nerden bulupda aldigimi hatirlamiyorum.Yuzu oyle cazip birsey degil fakat beni cezbeden sapkasi olmustu.


Bunlarda anlasilacagi uzere Kapadokya gezisinden kendime hediyelerim.


Bu bez bebekde sanirim Kapadokya'dandi veya Safranbolu'dan babam getirmisti. Terlikler Kapadokya'dan.
Ondeki saat benim cocuklugumdan beri vardi. Aslinda o bir kalemtras fakat dogru durust bir kalem acmaz. Bende cok antikavari gorundugu icin atmaya kiyamam. Alladdin'in sihirli lambasi gibi gorunen seyin nerden oldugunu hatirlamiyordum ama anneme gore onu bir kuzenim hediye etmis. Onu da cok severim.



Bu opucuklu minik asiklari universiteden arkadasim hediye etmisti. grubumuzdaki tum kizlara ayni bibloyu almisti. Fakat sadece bunda bir degisiklik vardi. Diger hepsinde kiz erkegi opuyordu, bunda ise erkek kizi. Oteki bibloyu hatirlamiyorum.

Dil okulunda calistigimda okulumuzda Ingiltere, Amerika, Avustralya, Yeni Zelanda ve Guney Afrika'dan gelen ogretmenlerimiz vardi ve ben onlarla hem is hem sosyal yasamimda cok iyi anlasirdim. Tatilde kendi veya baska ulkelere gitmislerse donuslerinde bana ufak tefek hediye getirirlerdi. Bu ikisinide ayri kisiler getirmislerdi.


Tik tik seslerine hic dayanamadigim icin benim duvarimda saat olmazdi. Ama onun yerine bir degil iki tane kum saatim varmis. Biri iskeletli biri Yunuslu.

Benim kucukken bu kadar oyuncagim varmiydi bilmiyorum ama buydukce oyuncaklarim cogaldi :) Bu resimde olayan 4-5 tane daha var. Salincaktaki minik ayiciklar birinden hediyeydi. Bak simdi bu bana salincakta iki kisi Banu'yu hatirlatti. Sevgiler Banu :)

Koala'yi Avustralya'li bir ogretmenimiz hediye etmisti. Kolunun altinda kalp tasiyan kopekde bir hediyeydi. Korkulugu ben mi aldim yoksa hediye mi hatirlamiyorum.

Bir ara Pembe Panter cizgi filmlerini cok ozlemistim. O zaman youtube filanda yoktuki seyredip ozlem gidereyim. Bende oyuncagini bulunca almistim.
Hint isi bilezikleri Amerikali bir ogretmenimiz getirmisti. Sedef kutuyuda Avustralyalibaska bir ogretmenimiz. Ceylan'i lise zamanlarimdan biri hediye etti diye hatirliyorum. Kucuk kaplumbayi Dalyan'dan ben almistim. Kolyeyi ise lisedeyken bir defile odevi icin Eminonu'ndeki boncukculardan aldigim boncuklarla yapmistim.



Bu kutuyu ahsap boyamaya merakli oldugum gunlerimde yapmistim. Filleri bir sablondan gecirmistim. Bir ogretmenimizin dogumgununde hediye ederim diye Happy Birthday yazmistim fakat kimsenin dogumgunu gelmeden ben bohcami alip gitmisim demek ki.


Hem filli kutu ve hemde minik kutularimin icindende artik varliklarini bile unuttugum kolye, bilezik, kolye ucu, sac tokalari ve kupe cikti.


Bu kizilderili kolye, kupe ve tuylu tokalari ogretmenlerle birlikte gerceklestirdigimiz ilk Cadilar Bayrami partisineki kostumum icin almistim. Mumyanin yanindaki kizilderilimsi sey ben oluyorum:)



Ve son olarak Bereket Tanrisi. Bu da varligini unuttugum seylerden biriydi ve gorunce cok guldum. Fotografini cekerken ozellikle golgeli yaptim fakat buraya koyarken oyle cibildak koyamadim ve sansurlerim.

Ben bu sene yeni yila yillanmis hediyelerimle birlikte erkenden girmis bulunuyorum. Aslinda hem yerim olmadigindan hemde daha sade olsun diye dusundugumden bunlari kullanmayi hic dusunmuyordum ama butun koliyi actiktan sonra ve bunlarin ardindaki mazileri hatirladiktan sonra fikrim degisti gibi.
Tez zamanda guzel raflar bulunaaa ve bu maziler goz onune alinaaa :)

4 Yorum:

Anonymous said...

Seç beğen al olmuş filli kutu sade ve şık arada bende özlüyorumda boyası temizliği aman diyorum :) Sevgiler canım

KUGUU said...

Gercekten br suru hediye almis olmussun NILLYcgm. en kısa zamanda raflanmalisin:) O afrika isi ahsap heykellerden ben de epey bir toplamistim, cok oldu ben de kaldirali ortadan.
Bu arada Istanbul hayatin nasil gidiyor canim, keyfn nasil?

Ebruli said...

Cok eskiden sana verilen hediyelerine kavusmus olman; sana onlari veren kisileri hatirlatti. iste verilen hediyenin de anlami bu degil mi zaten. Sana o kisiyi hatirlatmasi. Guzel hatiralari anman dilegiyle...

nilly said...

Craft Woman, bende kac zamandir yapmiyorum ama ozledigimi boyalarla oynamayi ozledim.

Kugucum, raf alirsam birde oyle remederim :)))) Keyifler iyi.. her aksa yemekteyiz :P

Ebruli kesinlikle oyle. O arkadaslarimi bir daha hatirlamis oldum. Hemen bu blog sonrasinda bahsettigim ogretmenlerin bazisyla Facebook'dan Christmas nedeniyle bir mesaj yogunluguda yasadim,cok mutlu oldum. Herkes Istanbul'da reunion yapmak ve anilari tazelemek istiyor, keske dedikleri gibi gelselerde neseme nese katilsa :)