Wednesday, July 23, 2008

Bu Itchy Cok Itici!


Botox yaptirmis olsaydim sanirim buna benzer birsey olacakti. Dudaklarim siskinlikten gerildi, acidi hatta ve hatta ifadesini yitirdi.
.
Bu resimlerde sadece alt dudagimin siskinligi gorunuyor. Ilerleyen saatlerde ust dudagimda sisti.
Iki haftadan beri vucudumun bazi yerleri boyle kabariyor ve kasiniyor.
.
Once ense ve kulak arkasinda basladigi icin aklima bir yerlerden bit kapmis olabilecegim geldi. Hemen bit ilaci alip sacima surdum ve ozel ince tarakla taradim. Kafa tasimi kazimaktan baska birsey elde etmedim.
.
Sevinsem mi uzulsem mi onuda bilemedim. Bit yok heeeey yasasin! Ama... peki ben niye boyle kabarip duruyorum ki...
.
Bu kabarma ve kasintilar kol, el, parmak ustu, gobek filan seklinde yayilmaya basladilar. Bir sag taraf sisip kabariyor, o bitiyor sol taraf basliyor. Ben ise elimde bir tup kasinti kremi, her bir yanima surup kasiyip duruyorum. Uyuz muyum ne?
.
Tam gecti diyorum, ertesi gun diger tarafimda basliyor. Yedigim, ictigim, yaptigim farkli seyler var mi diye dusunuyorum o da yok.
.
Gecen hafta Sali gunu neye niyet neye kismet derken sasirip saptigim yol beni hastaneye goturunce Allah'in kerameti iste, ben gitmemek icin dirensemde beni buraya surukledi dedim ve iceri girdim.
.
Beni acile yolladilar. Girisde check in yaptirip beklemeye basladim. (18:00)Etrafta da belki bir on kisi filan vardi.
.
Bir saat sonra beni cagirdilar. (19:00)Tansiyon ve atesime bakildiktan sonra sikayetim dinlendi. Benim de dusundugum seyleri sordu. Bir tek deterjan degisikligi yapmis oldugumu farkettim ama kasintilar ondan once baslamisti.
.
Bugun biraz yogunuz, bekletiyoruz, kusura bakmayin denilerek bekleme odasina geri yollandim. Arada bebekler, cocuklar filan getirildi, onlari onden aldilar.
.
Saat 20:00 ve ben hala bekliyorum. O sirada pespese 5-6 tane ambulans geldi.
.
Saat 20:30'da daha ne kadar bekleyecegimi sordum ve farkettiyseniz pespese acil hastageldi. En az 1-2 saat surer dedi.
.
Bende madem 3 saattir bekliyorum, biraz daha bekleyeyim bari dedim. Yemek yedim, air conditiondan dondugum icin arabadan ceketimi aldim geldim. Bekleme odasinda degismeyen 5-6 kisiyle birlikte siramizi bekleyeme devam ettik.
.
22:00'de beni bir daha cagirdilar. Tekrar tansiyona bakildi. Bende ki ada ada kabariklar butunlesip kita olusturmaya baslamislardi. Hemsire beni "sozde" daha ust siraya koydu.
.
Saat 1:00'de nihayet iceri alindim. Tekrar tansiyon alindi, tekrar ayni sorular soruldu. alerjik bir reaksiyon olabilecegi soylendi. Bir doktor gelip nefesimi dinledi, bogazima bakti ve recetesiz bile alabilecegim bir ilac icin recete yazildi.
.
Eger devam ederse bir klinige gidip cildiyeciye gorunmemi tavsiye etti. Bazi testler sonucu neye karsi reaksiyon gosterdigim belirlenebilirmis.
.
Hastaneden ciktigimda saat 1:30'du. Nobetci eczaneyi bulup eve geldigimde saat 2:30.du. Aman iyi ki yolumu sasirmisim di mi?...
.
Tam 7 saat acilde bekledim, yuh diyorum ya!
.
Ilac dune kadar ise yariyor gibi gorunuyordu. Aksam bacagim ve en kotusu ayagimin alti kasinmaya basladi. Sonra alt dudagim, sonra ust dudagim sisti. Sanirim elimi surdugum her yerimi alarma gecirmeye basladim ve her tarafim kabarmaya basladi.
.
Ilacin sozde uyutma etkisi oldugundan makine ve benzeri dikkat gerektiren aletler kullanilmamasi tavsiye ediliyordu. Gozumden uyku akmasina ragmen sabah 8'e kadar uyuyamadim. Ondan sonra bir uyumusum aksamustu 3.30'da kalktim. Sag gozum sismis olarak!
.
Hastanede ucuz klinik listesi vermislerdi. Onlardan bize yakin olanina gittim. Meger orasi sadece Carsambalari benim gibi hastalara bakiyormus ve ben Carsamba oldugunu dusunup oraya gitmistim. Meger bugun Sali'ymis.
.
Sonra listeden baska bir yere gitmeye karar verdim. Onlarda sadece persembeleri bakiyorlarmis. Kos kos eve geldim yani. Sansima bugun biraz daha yatismis gorunuyor kasintilarim.
.
Simdi bir ilac daha icip kasinmamayi dileyecegim ve umarim yarin bu isi hallederim cunku artik biktim kasinmaktan.
.
Not: Sizde de oluyor mu bilmiyorum ama benim yaptigim paragraflari publish yaptiktan sonra tomatik olarak yok ediyor. Bende her paragraf arasina nokta koymak zorunda kaliyorum.

11 Yorum:

Demet said...

Nilly'cigim bu gIcIk hikayeyi senden daha önce dinledigim icin yine of ceke ceke okudum ve fotograflarina baktim. Benim de bir zamanlar bu siddette olmasa da kasintilarim olmustu. Hicbir testten sonuc alinamayinca psikolojik demislerdi. Verilen ilaclari her zaman yaptigim gibi kullanmadim. Sonra gecti, bazen nüksediyor kasim kasim kasiniyorum sonra yine geciyor.
Umarim ciddi bir sebebi yoktur, sen yine de ciddi kontrollerden gecme isini aksatma canim.
Paragraf problemi her zaman olmamakla birlikte bende de oluyor. Anlam veremiyorum.

funda said...

Çok geçmiş olsun. Üzüldüm gerçekten ama ben de yakınen biliyorum bu durumları. benim oğlum da geçen yıl aynı şeyle başetmeye çalışmıştı. aniden dudakları şişmişti ve nefes almakta zorlanıyordu. alerji dedi burdaki doktorlar ve antihistaminiklerle atlattık. benim de her yıl kabartı ve kaşıntılar oluyor vücudumda ona da alerji diyorlar . neyse şimdi iyimisin bari bi haber et.

nilly said...

Demet ve Funda,

Bugun klinige gittim ve ayi sorulara ayni cevaplari verdim. Test filan yapmadi. Sadece kullandigim ilaclara alternatif baska bir ilac daha verdi.

Oregon eyaleti, bol yesili olan bir eyalet. O yuzden burada alerjik reaksiyon cok oluyormus.

Oyle ozel test mest yapmadiklari icin neden oldugunu soyleyemiyor tabi. Polenlere karsi olabilir dedi.

Bende polen veya toz olarak dusunuyordum.

4 senedir burdayim, ilk defa boyle birsey oldu.

Gecen ay yasadigim stresin bunu tetikledigini saniyorum.

Steph said...

Nilly Nilly I hope you are feeling better by now??! There is nothing more annoying than itching (I know from mosquitos, you know how they looove me :O() You should try another clinic. XXX Miss you S

ayçobanı said...

Nilly, cok üzüldüm bu neo-botoks tarzi alerjik ve önemsiz oldugunu umdugum durumuna!! Gecmis olsun!! Simdi benim anlayamadigim, haa alerjiktir deyip niye seni gönderiyorlar. Madem alerjik, neye karsi bir test yapilmaz mi?? Ne bileyim, ben cok önemsedim dogrusu bu dudak görüntülerinden ve anlattiklarindan sonra!! Acildeki aciliyete ise nedense pek sasirmadim ;) Cabuk iyiles, ve gelismelerden lütfen haberdar et!!
.
Evet, paragraf isi beni de delirtiyor. Hatta foto, video falan ekleyince iyice kafasina göre takiliyor!!

Oguz Kaan Cagatay Kilinc said...

gaykedi'nin blogu üzerinden tanıştım blogunuzla (referansımı yazma ihtiyacı duyuyorum her nedense).

anlattıklarını bir ara çok sık yaşıyordum. önce hafiften yanmaya başlıyor, sonra yavaş yavaş şişiyordum. senin de dediğin gibi, sanki elimi dokunduğum yer kaşınıyordu. ankara'da buz gibi bir kış gecesi eve gelip de kafamı buz gibi soğuk suyun altına soğuk rahatlarken, annemler çıldırdın mı oğlum demişlerdi. doktora falan gittik, alerji hapları verdiler. neye alerji olduğumu anlasaydım kurtulmaya çalışacaktım ondan.

ama sonradan deneyimleyerek öğrendim. aspirin'e alerjim var. bünyem aspirin'i hiç sevmiyor. basit ilaç diye doktorlar c vitaminli aspirin yazmaya kalkıveriyorlar, ben hemen "hayııır, bana aspirin yazamazsınız" diyorum :)

not: nilly, şu paragraf sorununa çözümüm var ;) blogger'dan ayarlara gir, oradan "biçimlendiriliyor"(3.başlık)u tıkla. orada "satır sonlarını çevir"i EVET yap (dil seçiminin altında bu ayar). yanlış bilgi vermemek için denedim, HAYIR seçildiğinde tüm yazıyı birleştiriveriyor. dilerim faydalı olabilmişimdir.

iyi bloglamalar...

nilly said...

Stephim Baligim

My itching coming and going. Everday is a different challenge for me. I didn't tell the doctor but I was tanning in the back yard the other day. As I understand I shouldn't be under sun for a little while. But...er..but I'm white as a cheese :P


Aycobani, bende bir testfilan yapacaklar diye dusunmustum ama hic birsey yapmadilar. Bu ilaclar bitene kadar deneyecegim.Olmadi bir daha giderim :)

Of of of resim koyarken tam delirtiyor.

Oguz Kaan Cagatay Kilic, merhaba. Kimden geldigini yazmana sevindim. Cunku bazen merak ediyorum :)))

Benim daha once hic bir sye alerjim cikmamisti. Amerika'da gordum ki herkesin bir seye bir alerjisi var. Dalga geciyorum bir de onlarla.

Mesela hic kana alerjisi olani duydun mu? Bir kadin, eger ona baskasinin kani nakledilecekse kanin ozel bir yontemle yikanarak oyle ona nakledilmesi gerektigini anlatmisti!!!

Su paragraf cozumune bir bakayim hemen. Tesekkur ederim.

nilly said...

Oguz Kaan, o ayar bende Evet gorunuyor zaten. Bu blogger'in sorunlari bitmeyecek anlasilan :)

Oguz Kaan Cagatay Kilinc said...

o zaman sorun temada olabilir. yazılar için html tagları doğru tanımlanmamış olabilir.

ya da benim yaptığımı yapıp bir blog editörü kullanabilirsin. örneğin zoundry'i tavsiye ederim :)

nilly said...

Oguz Kaan, su zoundry ilginc birseye benziyor. Bu siralar baskasini bilgisayarindan yazdigim icin buraya yuklemek istemiyorum ama daha sonrasi icin dusunecegim. Yardimin icin tesekkurler.

Ebruli said...

Nilly; çok geçmiş olsun. Umarım tamamen iyileşmişsindir...