Wednesday, February 07, 2007

Bir Uc, Birde Sifir

Ben hala dogumgunu yazisi yazicam di mi... Ama ben bir turlu vakit bulup yazamadim. Yok yani mesguliyetten filanda degil. kimi zamanlar gercekten mesgul olsamda diger zamanlarda ya diz seyrediyorum, ya disardayiz, ya kardesim hakimiytine almis yatana kadar tikir tikir o internette. O yattiktan sonra da ben yazi icin oturursam ancak sabaha bitirecegimden yazamadim iste. Tabi blog arakadaslarimin sayfalarini ziyaret ettigimdede epey bir vakit harcadigim icin yazmaya firsat bulamiyorum.

Kafamada zaten bir sey vardi dogum gunu ile ilgili. Daha once elektronik ortam disinda tukenmez kalemin elime biraktigi lacivert lekeler esliginde sayfalarca yazdigim defterimde olan bir yazi vardi. Iste onu tekar okudum. Onun gibi birsey yazacagim ama bir uzunki osrmayin. Yani hayatim film seridi gibi onumden gecti diyecegim ve siz ne demek istedigimi ancak o yaziyi hazirladigimda anlayacaksiniz.

Ama dogumgunumden kisaca bahsedeyim bu arada. 28 Ocak Pazar gunu dogumgunumdu ve 27 Ocak Cumartesi aksami isten cikip eve gittigimde kardesim ve suekli bahsettigim iki kiz arkadasim bizdelerdi.

Daha onceden biryerelere gidip birsyler yapalim konusmamizin arasinda Pasha denen bir yere gitmek vardi. Sahibi bizim oralardan yani su meshur orta dogu olunca mekanda gobek atildigini ve dansoz ciktigini soylememe bilmem ne kadar gerek var.

Ben eve girdigimde herkes bir kenara yayilmisken birden karinlar acikti. Nerde ne yesek derken ben gecen sene bir kere gittigim Iranli kebabciyi onerdim. Burada ne kadar Lubnan, Iran restorantlarinda kebap yediysem hic birinde bu yerdeki kadar Turk lezzeti almamistim. Sahibi Turkcede biliyordeyince bizimkiler daha bir gaza geldiler. Sahibi hsgeldiniz diye bizi karsilarken sizdini di mi Turkce bien dedim ve adam ondan sonra Turkce konusmaya basladi. Biz kofte kebab olan 1. menuden isterken kardesim 7. menu olan sis kebabi istedi. adam siparisi yazarken soyle dedi. 'Three birimimci menu, one yedinci menu'. Ayran varmi dedik, var var omaz mi dedi. Sonrada koca televizyon ekraninda basladi Turkce klipler yayinlamaya. Allahhhhhh dedik. Gulsen ve Hande Yener disinda yeni cikan popculari pek tanimasakdapek bir lay lay lay kivamina girdik.

Yemek sonrasi kizlardan bir tanesi hadi hazirlanalim Pasha'ya gitmicez mi derken ben kendimi coktan ev moduna sokmustum ama cabuk siyrildim. Bunlar bir hafta 10 gundur birseyler fisirdasiyorlardi da ben supriz birseyler yapacaklarini tahmin edip heveslerini bozmamak icin bir sey demiyordum. Turlu turlu senaryolarimdan birtanesi 'Pazar gunu dernekte asure gunu var, oraya gidelim' cumlesinden dolayiydi. Bunlar asure masure gunu diye atiyorlar. Kesin tanidigim bir iki kisiyide oraya cagirip supriiiiizz olayina girecekler diye dusunuyordum ama nedense aklima internette asure gunu hakikatten ne zamandir diye arayip bakmak aklima gelmemisti.

Neyse efenim, biz giyindik, suslendik Pasha'ya gittik. Buraya 2 kere filan gelmistim ama dansozlu gecesine hic gelmemistim. Biz gittikten bir 15 -20 dakikasonra dansoz cikti. Amanin o ne guzel muzikler oyle. sinir olurum zaten hep boyle guzel muzikler bir tek dansoz cikinca clar diye. Ben koltugumda kalca kivirmaktan kendimi alamiyorum. Bilsem ki dansoz bozulmayacak (ki genelde sinir olurlar biliyorum) kalkip bende gobek atacagim. Ben once taktim kadina bu donme diye. Sahnede dans ederken endami pek bir erkeimsi gelmisti. Kizlar diyor nerden biliyorsun, diyorum baksaniza sunun omuzlarina, kollarina, ellerine diye. Nerdeyse iddalasicam yani donme diye. Masamiza gelip kalcasina para koymaya calisirken resim cekilmek istersen olur falan deren baktim ki ses dupeduz kadin sesi. Yani hicbir donmelige rastlayamadim. (Sannki benim uzmanlik alanimmis gibi konustum ya neyseeeee) Dansoz salondan ayrilir ayrilmaz kalktim koltuktan. Ben eger koltuk kenarimda, veya pist kenari basamakli yerlerde dans etmeyi daha cok severim. Ortada, itis kakis, kalabalik sevmem pek. Iste ben oyle dans etmeye baslamisken kizlar tuvalet bahanesiyle kayboldular. Bir sure sonra biri dondu biri donmedi. Snra hemen yakinimizdaki mutfak kapisindan elinde mumlari yanan pastayla gorundu. Meger o fisildasmalari bu aksam icinmis. Bende asure gunu ile ilgili senaryomu itiraf edince koptular tabi :)

DJ arap muziklerinin yani sira ara ara hip hop, ve bizim toy zamanimizdaki disko parcalarida calinca ben iyice costum. Bir ara bizler gibi hala cekmeye basladi bir grup. Ama ayaklar bir degisik atiliyor. Bizde hemen deneyelim dedik ama beceremedik. Bizimki daha eglenceli bence. Cok kalabalik olmadigindan sonraki parcalarda pistte dans etmeye daha dogrusu saklabanlik yapmaya basladik. Bir kace gece once yine gulerek seyrettigimiz Will Smith'in Hicth adli filmindeki sisman adamin hip hop dansini taklit ettik. Hani su ellerini omuz hizzasinda kaldirip direkten asagisini sallandirirken bir safa bir sol komik adimlarla gdip gelirken kendisini durduramadigini soyledigi dans figuru :)

Uzunca anlattim yine ama kisacaaaaaa cok eglendik. Uzun zamandirda boyle biryere gitmedigimiz icin daha da iyi geldi. Arap muzigi, hip hop, dansoz, nargile, kahve, votka, pasta, gobek atmaya calisan Amerikalilar, halay cekmek karisimlarindan olusan bir egleneceyi sanirim ancak boyle bir yerde bulabilirdik.

Ertesi gun dernege gidip afiyetle asurelerimiz yerken kendime guluyordum.

3'le baslayan rakamlara daha cok oldugunu sanirdim. Kuccukken, o yaslar bana cooook uzakken , o yaslara gelindiginde teyze, hala, amca, dayi gibi sifatlarla cagirilmak icap eder sanirdim. Gerci teyze oldum ama o gercek teyzecilik. Benim dedigim komusumuz teyze, annemizin arkadasi kivaminda olanlar. Ama olmuyormus. Bazilarina abla olabilecek yasa gelmis dogum yasim ama ruh yasim daha o mertebeye ulasmamis. 30 yasinda bekar bir genc kadin/ abla/ teyze olmusum ve yolun yarisina 5 kalmis. Vay anasini...

8 Yorum:

ucankazmorton said...

mutlu yıllar :)

eho said...

h mutlu yıllar canımm..ohh ohhh kurtlar ıyıce dökülmüş..aşurenizde afiyet olsun..gerçi sen başka bişey diye geçirmişsin aşure unu için ama::) buarada 30 mu hiç inanmadık asla okadar olamaz gerçi artık eskısı gibi değil 30 demek 20-25 arası gibi bişe oldu insanlar görünürde cok yıpranmadıgı ıcın..o nedenle sende hiç gostermıyorsun yanı ben hep enfazla 26 demıstım ıcımden

Anne ve Bebisi said...

Ben de hiç 30 diye düşünmemiştim:) Hem 30 ne ki canım:P Okullar falan ancak bitiyor, hayat yeni başlıyor daha:) En kısa zamanda ruh eşini bulman dileğiyle;)
Yeniden mutlu yıllar:)

Serra yiLmaz said...

Canim benimmm,tekrar doumgunun kutLu oLsun. Seni o kadar abLama benzetiorum ki ben!! :)
Hitch`teki o adamin danSina biz de bitiorus, hatta bi ara abLam cok yapiodu o bahSettigin hareketi. reSmi biLe var oLe. eheueheue :)
cok komik yaaa :)
opuorum cnm seni, yaziLarin cok surukLeyici oLuo ;)

~Serra

nilly said...

UcanKazorton hosgeldin ve tesekkur ederim.

Eho, hic caktirmadan olmusum 30. Be bile anlamadm :)Dediginiz gibi kise beni 30 sanmiyor iyi birsey tabi.

Anne ve Bebisi, di mi ya, okuldu falandi filandi ancak yasama basladik. Su bana pek yaanci gelen kelime var ya hani 'ruh esi' olan, ay bulsun beni artik :)

Serracim, saol. Sen ablani biraz daha anlat sayfanda bakiyim neleriiz benziyor :) Pashanin klibine cok guldum. Allah iyiliginiz versin ve o kikir kikirliginiz hic bozulasin.

mayonez said...

nice mutlu yıllaraaaa..canımcım özür bakamadım sayfana.bu arada benimde omuzlarım geniş tamam mı:)) buralara gelip beni görürsen sakın dönme zannetme diye söylüyorum:)))

yalnızlar kraliçesi said...

Canım benim, yeni yaşını kutlarım, nice yılları mutlu ve sağlıklı bir şekilde yaşa inşallah..

Bu arada aynı burçtanız haa!
Oyüzden sevdik birbirimizi, anladımmmmmm...

nilly said...

Kralicem saol, haklisin biz burcdasiz o yuzden sevdik birbirimizi :)