Tuesday, January 30, 2007

Onum Arkam Saklanmayan Ebedir, Sobedir.

Once sobe olayimi gerceklestireyim. Yanlizlar Kralicesi ve Asortik Krep beni sobelemisler. Nerden baslasam nasil anlatsam.

Acayip yemek secerim. Sevdigim yemekleri siralamak sevmediklerimi siralamaktan daha kisa surer. Seceneklerim az oldugundanda kilo alip dururum.

Ablam evlenmeden once odlegin tekiydim. O yatmadan yatmazdim cunku odada tek basima kalmakatan korkardim. Perdeleri siki siki kapatirdim, aranin isigi kapaliysa uyku gozlerimden aksa bile kalkip acardim, yatagin altindan bilegime biri yapisacak diye odum kopardi. Ablam evlendikten sonra bunlarin tam tersini yapmaya basadim. Tek devam ettigim sey (halaaa) yatmadan once tuvalete giridigim yetmezmis uykuma yenik dusmeden once en az iki kere daha kalkardim. Simdi bir kereden fazla kalkmaya calisiyorum!

Kendimin zaten yapacagi birseyi bir baskasi yap derse yapasim kacar gider. Yani zorla birsey yapmayi sevmem. Emri vaki yapilmasi housma gitmez ve bende karsimdakine yapmamaya calisirim.

Cok aglak zirlak sulu duygusalin tekiyim. Tanimadigim kisinin bile gozleri dolsa benimkiler hic bos durmaz. Sevinirim sulanirim, uzulurum sulanirim, sirin bir kedi, iki sevgilinin bakisi, baskalarinin kavga etmesi fark etmez yani. (Sorunuz; beni yakindan taniyanlar)

Hic kavga edemem. Bogazim dugumlenir, sesim cikmaz, cenem titrer. Mumkunse kacar giderim ortamdan. Haklida haksizda olsam farketmez zaten hakli haksiz da pek aramam. Herkesin egrisi dogrusu baska cunku. Ufacik seyler icin birbirinin kirilmasina gerek yoktur bence.

Kimseye kuskun, dargin kalamam. O kisi beni cok uzen bir olsa bile yok, cok affediciyimdir. Hatta unutur giderim yani. Biraz saftorigim galiba bu konuda di mi? Yufkayim ben yufka!

Bir ara babamla cok dalasirdik. Kusucem konusmucam bir muddet derdim. Bir saat bile dayanamazdim. Bir kere daha uzun dayandim. Babam aksam elinde cicekle gelmisti ve beni cok mutlu etmisti. Canim benim ya. Bak gozlerim sulandi yine.

Kardesime sunu unutturma dedigim herseyi genelde ikimizde unuturuz. Unutkanligi yenmenin ilaci bulmaca cozmek diye okumustum. Hurriyetin Kelebek ekinde cikan cengel bulmacayi cozerek beynimi calistirmaya calisirdim. Gerci onun disinda ciddi bulmacalari cozemem zaten. Sudoku filan severim.

Bazen duymamis gormemis gibi yapardim, sonradan hakikatten duymayip gormemeye basladim.

Ozgurlugume pek duskunumdur, oyle daralmalara gelemem. Kendimle vakit gecirmekten hoslanirim. Alisverise tek basima cikmayi severim. Biryere gitmek, birseyler yapmak icin illede yanimda biri olsun demem. Sinemaya gideceksem giderim, canim bale seyretmek isiyorsa bale seven birini beklemem, biletimi alir girerim. (girerdim diyim aslinda, burada hic oyle birsey yapamadim henuz)

Yaraticilik ve el emegi gerektiren seyleri severim. Hobi dukkanlarina girince hepsini alip yapmak isterim ama o kadar cesitten birini secemeyip elim bos cikabilirim.

Onyargili olan kimseleri anlamam. Tanimadan etmeden ahkam kesenlerden hoslanmam. Calan bir muzige eslik eden biri oldugu halde 'ayyy, ben bu sarkiciyi/sarkiyi hic sevmem, igrenc' diyenlere baskasinin zevkine saygi duymadigi icin sinir olurum.

Cok cabuk sinirlenmem. Sinirimi sindirmeye ve belli etmemeye calisirim. Helede eften puften birseyse. Bir ara icimden 10'a kadar sayardim. Ama artik burama kadar geldi durumlari varsa cokda bozmadan sinirimi belli ederim.

Marka dusukunlugum hic olamistir, bu gidisle de olmaz herhalde. Emekten ziyade isime verilen paraya acirim.

Canim cok fikra anlatmak istedigi halde fikranin en onemli noktasini genelde unuturum ve batiririm fikrayi. Kardesim bu huyuma gicik olur. Bir de kardesiz ya, ne kadar sacma sey varsa ayni anda dusunup soyleyebiliriz. Kan cekiyor herhalde.

Ortaokuldayken anneme bir ara surekli 'babam seni aldatiyor' derdim. Ortada fol yok yumurta yok yani. Adam ayni saatte evden cikar ayni saatlerde gelirdi. Herhalde okuldan arkadaslarimda mi oyle bir durum vardi ne. Bir arada 'ben uveyim biliyorum' derdim. Ablamla nerdeyse ikiz kadar benzeyip, el ve ayaklarim babaminkinin ayni olmasina ragmen yani. Yanliz ilk kez kan guruplarimiz ogrendigimizde bir tek benim ki 0 rh + cikmisti. O zaman baya bir suphelenmistim :)

Unutkanim dedim ama en salak sacma seyleri hatirlayacak kadar da tuhafimdir. Sonrada acaba atiyor muyum diyede kendimden suphe duyarim.

Off yine cok uzattim. baska bir sobeye kalsin gerisi :)

Son soz: Uzatmadan bitiremem, kisa gecemem, bunu zaten anlamissinizdir hehehehe. Napiyim bu ilk sobelenisim. Heycan yaptim :)

Simdi benimde sobelemem lazimsa:
Anne ve Bebisi, Zeyno ve Ibeking 'i sobeliyim. Zira herkes sobelenmis zaten. imlerin sobelenmedigini bilmiyorum :)

9 Yorum:

eho said...

DETAYLI BİR ŞEKİLDE TANIMIZ OLDUK SENİDE CANIM:) YİNE UZUN UZUN DÖKTÜRMÜŞSÜN:) BAZI YERLERDEDE BAYA BİR GÜLDÜM YANİ..ÖZELLİKLE BABAM SENİ ALDATIYOR KISMINDA HEHE... BENDE ÖĞRETMENİME BENİM İKİ TANE BABAM VAR DEMİŞİM HEP TABİ KARDEŞİMLE AYNI SINIFTAYDIK ONA SORUYOR YOK 1 TANE DİYOR BEN 2 TANE DEMİŞİM SONUNDA KADIN DAYANAMAYIP BABAMA SORMUŞ ONA BİZİM KIZ DEDESİNEDE BABA DİYOR DEMİŞ:)

Serra yiLmaz said...

canim uzun uzun hepSine bi$iler yazicaktim ama $uan pek zamanim yok. ;(
o yuSden diorum ki, benzio bazi huyLarimiz birbirine. Ben de tarti$amam pek, agLarim hemen. Bu huyumu da hiC sefmem gicik oLuorum kendime :)
Bi de ben de abLamLa ayni $eyLeri du$unup, ayni $eyLeri soyLerim.. ;)

~Serra

nilly said...

Ehocum seninki baya bir orjinal olmus Iki babali hurmuz seniiiii :)

Serracim, bende seninini okurken seninle benzer noktalarimiz oludugnu gormustum. Kavga edememe kismi senin yazinda aklima gemisti :)

yalnızlar kraliçesi said...

Teşekkürler Nilly..

cadı said...

Nillyyyy, ya çok şekersin, fotoğrafınıda gördüğüm için gözümde daha rahat canlandı anlattıkların. Terazi burcumusun diyecektim ki, altta ki yazına rastladım!! Aaaaa, iyi ki doğdun canım! Ama geerçekteeeeen iyi ki doğdun!! Sen benim doğum günümde çooook güzel bi hediye vermiştin ama ben bulamadım bişey, beceriksizim acuk:( Yinede sevgileeeeeer kocaman benden, Tiflis'ten, Dünyadan:))

gayri_ihtiyari said...

anladim ben seni

ibeking said...

babam aldatıyor olayını ben hatırlıyorum..senin yüzünden bende biraz sorgulamıştım babamı :))

Anne ve Bebisi said...

Üveylik konusuna bir ara ben de kafayı takmıştım:) Üstelik babamın %100 female versiyonu olmama rağmen:)

Ailede de bir tek benim kanım 0 Rh+ :) Dedemin dışında yani:)

En çok kin tutmamana bayıldım:) En temizi, kafan rahat oluyor:)

Ne kadar çok ortak noktmız varmış:)

nilly said...

Rica ederim yanlizlar kralicesi. Zevkliydi.

Cadicim, tesekkur ederim. Burcum kova ama yukselenim terazi :)

Gari ihtiyari, anlatabildiysem ne mutlu bana :)

Ibeking sorry ya, sizin aileyide gerdgimi bilmiyordum :)

Anne ve Bebisi, senle kandas ciktik yani :P