Wednesday, August 23, 2006

Kagit Bebekler


Kagit Bebekleri hatirlar misiniz? Hani elbise ve aksesuar resimleriyle dolu olan kitapciklar olurdu. Arka kapaginda da bebekler olurdu. Onlarin kenarlarindan keser, elbiseleri giydirirdiniz. Aysegul serilerinden sonra en sevdigim sey bu kagit bebekler olmustur. Ablamla oyle bir kac cesti kagit bebegimiz olmustur. En favori olanim maskeli balo kiyafetleri olaniydi.

Bu arada bir itirafta da bulunayim. Lisede bile iki uc arkadas dayanamayip okulun oradaki kirtasiyeden o kagit bebek kitapciklardan aldik. Kasiyere de rezil olmayalim diye sanki kucuk kardesimize aliyormus gibi hediye paketi yaptirmistik. Siniftakilerden cok fazla GARIP tepki gelmedi. Bunu tekstil-konfeksiyon bolumunde okumamiza borcluyduk. Bahanemiz de hazirdi; donem odevi hazirligi yapiyoruz... Hatta bizden sonra o bebeklerden alan arkadaslarimiz bile olmustu.

Bugun is yerinde fazla bir hareket bereket olmayinca bende bilgisayari karistirmaya basladim. Gereksiz seyleri silip, digerlerini bir duzene sokarken yine CLIPART dosyasiyla karsi karsiya geldik. Ara sira dosyalarin iclerine dalar ne var ne yok diye bakarim. Bakalim bayraklar dosyasinda Turk bayragi var mi, Turkiye'nin haritasini nasil cizmisler gibi milliyetci arastirmalara girerim. Insan dosyasinda Turk'u fesli bir erkegin temsil etmesine de artik gulup gecmek lazim tabi. Biz nasil tum Almanlari gobekli, tum Araplari beyaz elbise ve kara carsafli, tum Amerikalari Barbie bebekler gibi dusunuyorsak (daha dogrusu bize boyle dusundurtuluyorsa) onlarda bizi boyle dusunuyorlar. Fazla dagilmadan konuma doneyim.
Bazen hosuma gider bakinmak bu clipart imajlarina bazende hic begenmem. Ne acayip cizmisler, sundan bir tane bile yokken bundan neden 5 cesit yapmislar ki?!.. bidi bidi bidi seklinde bitmeyen elestiriler...

Bu sefer basladim o resimleri birlestirerek ne yapabilirim diye dusunmeye. Aslinda meyve resimlerinden kafa yapmayi dusunuyordum ama aksesuar bolumune girince fikrim degisti. Kafamda ampul gibi fikir belirince bende ampul'u kullanmaya karar verdim. Hemen belirteyim benim ampulum halis malis lambaya takilan ampuldur. Herhangi bir simgeyle alakasi yoktur! Ampul'un ici sekillendikce hadi sunu ekliyim hani bunu ekliyim derken ustte gorunen kucuk resimlerle asagidaki resme ulastim.

Clip art'daki resimler Photoshop'da acilmadigi icin oncelikle Paintbrush'da actim ve jpeg olarak kaydettim. Sonra resimleri tek tek Photoshop'da acarak gerekli kucultme, buylutme, silme ve yon degisimlerini yaparark ampul kafali kizimi yarattim. Bu takmis takistirmis, surmus surusturmus kizin adi mi ne? Ampuliye!



Eger sizde de genis bir Clipart dosyasi varsa ve photoshop kullanabiliyorsaniz deneyin. Ben Photoshop'u orasini burasini karistira karistira ogreniyorum ve kesfettigim seyleri kullanarak boyle "SANATSAL" calismalar yapiyorum :) Ya unlu birinin yanina kendi resmimi koyuyorum ya da o tarz posterlerinde kafalarin yerine kendi arkadaslarimin kafalarini yerlestiriyoum. Bazen karikaturlestiriyorum. Cok eglenceli oluyor. Hem photshop'u ogreniyorum (daha neler neler yapilabiliyorda ben kendi kendime ancak bu kadar becerebiliyorum) hem de egleniyorum.

Paintbrushla'da yapilabilir ama cok daha uzun surer ve zor olur. Photoshop gibi layer yaratamadiginizdan 358 bin kere ugrasmaniz gerekebilir. Daha da beteri, sadece 3 undo yapabildiginiz icin herseyi ya sil bastan yapmaniz gerekir yada her 3 adimda bir save etmeniz.

Neyse, bence deneyin. Ben degisik seyler denemeye devam edecegim.

2 Yorum:

ibeking said...

ya bak sen diyince hatırladım..ne güzeldi :))

Anonymous said...

Seni hic buyumeyeceksin di mi benim guzel kardesim. Hep boyle kal.
Sister