Tuesday, August 01, 2006

CINARCIK Sizin Hatirladiklariniz

Bugun bu yorumu gorunce cok hosuma gitti. Ne guzel birilerinin hatirlarina dokunup onlarinkini de canlandirabilmisim dedim. Yorumlarda gizlenip kalmasin diye Twilight'dan izin alip onun yazisini buraya aktarmaya karar verdim. Tesekkurler Twilight.

twilight said...

Merhaba Nilly,
Ben bugün keşfettim blogunu :)) ve dayanamadım Çınarcık yazılarını görünce... süper toparlamışsın...Aklıma gelen birkaç şeyi de ben eklemek istedim izninle...
-Fantasia adında bir bar vardı limana doğru giderken, Erhan Abi yıllarca orda gitar çalardı...
-Sohbet Aile Gazinosunda çocuk güzellik yarışmaları düzenlenirdi 1986'larda...
-Kestanelik, Aile Çay Bahçesi olarak sürdürse de hayatını daha önceleri et-mangal yeriydi...
-Çınarcık Lisesi'nin (adı mı değişti bilmiyorum ama eski adı Firuzan Kınal Lisesi olmalı) temel atma törenine Kenan Evren gelmişti. Lise olmadan önce Sabri Gazinosuydu. Lise inşaatı başlayınca Sabri Gazinosu iskeleye daha yakın bir yere taşındı. 1983'lerde Sabri'de çarşamba günleri kadınlar matinesi olurdu, annemlerle gitmiştim küçükken.
-Kumplaja giderken görülebilecek Karpuz Dere'de araba yıkardı insanlar.
-Nilton Gazinosu'nda bir ara Fatih Ürek sahne alıyordu.
-Son senelerde Sohbet'i geçip Teşvikiye Köyü'ne doğru giderken solda bir simit fırını var çok revaçta. Onun yanında da bir bahçe var, haşlanmış mısır yapıp satıyor sahipleri ve dilersen bahçeden kendi ellerinle sebze toplayıp satın alabiliyorsun.
-Kara Kedi'nin olduğu apartman yapılmadan önce orda Tek Zeytin isimli bir gazino daha vardı, her gece dansöz sahne alırdı.
Benim de aklıma bunlar geldi. :))
Sevgiler,Twilight

anil said...
Nilly icindeki o tatli cocukluktan beri gelen belkide bebeklikten gelen heyecani cok guzel bir sekilde yansitmissin. Yazilarini okurken bende bir kez daha cinarcigi yasadim. Bende bir kac sey yazmak istiyorum. Mesela iskelenin tam karsindaki Ulas Bufe super doner yapardi. Kucuktu ama lezzeti buyuktu. Sohbet aile cay bahcesine gelmeden inceki pideci adini hatirlayamadim cok guzel kasarli kiymali lahmacun yapardi. 1980lerin sonlarina dogru yapilan mendirek. Bir ara dedigin gibi meydandaki iskele yapilirken deniz otobusleri buraya yanasirdi. Ben tam o mendiregin karsinda olan sitelerde oturuyordum. Birde Deveburnu ayri bir kult olaydir Cinarcik icin. Daha bir suru sey var ama simdilik bu kadar.


0 Yorum: