Thursday, October 29, 2009

Burun'dan Patates'e Yolculuk...

Geçen cumartesi sanki o ben değildim Ortaköy'den Bebek'e ayağında terlik, üstünde kısa kollu t-shirt'le yürüyen...

Daha bir hafta bile olmadan bu ne soğuk? Artık bir ellerim, bir ayaklarım, bir burnum sıraya girdi üşümek için. Bugün adeta hepsi birbiriyle yarışıyor daha fazla üşümek için.

Bir arkadaşım var benim, Burcu. Taaa eskilerden, ortaokul ve liseden, ve hala arkadaşım. Onun hiç anlam veremediğim bir hoşlantısı (nesi denir bilemedim) vardı. Soğuk burunlara bayılırdı. Burnun mu soğuk, o zaman yandın. Burcu'nun elleri burnunu taciz edecek demektir.

Genellikle köpekler için ıslak burunlu olmanın sağlıklı birşey olduğunu söylerler. Acaba insanlar için de bir anlamı var mıdır soğuk olmasının... Islak olunca iyi olmadığını biliyoruz da, belki soğuğu makbuldür. lol (bilmeyenler olabilir düşüncesiyle : Laugh Out Loud sesli gülmek)

Bugünlerde Denver'a kar yağıyor. Arkadaşım resim koydukça keşke burada da yağsa diyorum. Gel gör ki buraya gelmiş neden havalar soğudu ki diye mızmızlanıyorum.

Biz insanoğlu ne menem birşeyiz böyle. Bir dediğimiz bir dediğimizi, bir yaptığımız bir yaptığımızı tutmuyor. Pek bir geçici heveslerdeyiz.

Hayata tad ve tuz herhalde böyle anlarda ekleniyor demek ki. Miktarını ayarlayamadığımız zamanlarda ise işte böyle gönlümüz onda, bunda, şundadır diyor.

Mesela, PATATES.

Genelde herkesin sevdiği birşeydir. Onun kızartmasını severiz, fırında olanını severiz, salatasını severiz, yemeğini severiz, püresini severiz. Fakat, haşlanmış olanını pek nadir yeriz. Hele de tuzu yoksa tadı da yok demektir. Eğer rejim yapmıyorsa veya hasta değilse ben bir patates haşlayıp yiyeyim diyen duymadım ama kızartıp yiyeyim diyen çok.

Demek ki bünyemizin olduğu kadar ruhumuzunda baharata, çeşniye, lezzete ihtiyacı var.

O zaman;

yarın yağmur yağsın hüznümü arttırsın. Ertesi gün güneş açsın iliklerimi ısıtsın. Bir sonraki gün kar yağsın gözümü okşasın. Daha da sonraki gün rüzgar kulağıma birşeyler fısıldasın. Bir sonraki gün......... Günler devam etsinde ben varsın güneş göreyim, varsın yağmur...

0 Yorum: