Wednesday, October 08, 2008

Toplasak da mi Yesek, Toplamasak da mi Yesek?


Burasi Sauvie Island diye bilinen bir yer. Tarlalarin arasina dalis yaparak, bortu bocekle butunlesebilirsiniz.
.
Domates, biber, feslegen, misir, fasulye, barbunya gibi bir cok urun var. Ister taze taze dalindan siz koparin, isterseniz koparilmis olanlardan secin.
.
Biz kendimizi once biberlerin arasina attik. Dolma yapilmak uzere minnos biberlerden topladik. Markette satilan yesil biberler genellikle kalin ve iri olanlardandir. Boyle kucuklerini gorunce sasirmadim dersem yalan olur.
.
Sonra domateslerin yanina coktuk. Hakketten coktuk yani cunku bir yandan toplarken diger yandan hapur hupur yedik. Her ne kadar tuh tuh yanimiza tuz almayi unuttuk diye dovunsekde domatesler o kadar lezzetliydi ki tuza ihtiyac hissetmedik.
.
Feslegenlerde muhtesem kokuyordu. Gozumun onune ise iki goruntu belirmisti. Domates, ceviz/dolmalik fistik ve feslegenli veya feslegen zeytinyag, sarimsak soslu makarna.
.
Geri kalan sebze ve meyveyi toplanmislar arasindan aldik. Hala ne adlarini ne de nasil yapildiklarini bilmedgim bir suru cesit sebze-meyve var. Giant sari ve yesil kabaklar mesela. Onlarin bir tanesinin icini oyup dolma yapsak herhalde bir kilodan fazla kiyma kullanmak lazim. Zaten bir tanesiyle kalabalik bir aile doyar.

Bir bolumde ise sadece cicekler vardi. Ben bu konuda tam bir isim cahili oldugum icin ciceklerin adini veremeyecegim. Tek bildigim ay cicegiydi. Arilar, bocekler esliginde onlarin arasinda dolasip resim cektim.
.
Park yerinde tuvalet kagidi ve misir kocaniyla garip bir sekilde suslenmis bir truck vardi. Bir dugune denk gelmisiz. Sanirim country style wedding dedikleri boyle oluyor. Reckneck gibi gorunmuyorlardi ama oyle suslu puslude degillerdi. Zaten burada insanlarin bu rahatlliklari bizim gibi dis gorunusuyle yargilanan bir ulkeden gelen herkesi ilk basta cok sasirtiyor. Zamanla sizde alismakla kalmayip ayak bile uyduruyorsunuz.


Yemek icin tadsiz olan ama Cadilar bayraminda icini bosaltip carving yani oyarak sekiller yapabileceginiz balkabaklari var. Bazi oyun / okul gruplari cocuklari aktivite niteliginde kabak toplamaya goturuyorlar. Bende oymak istiyorum yaaaaa...
.
Misir tarlasinin bir bolumunu labirent seklinde yapmislar. Tam gitmek uzereyken farkettigim icin fazla dalamadim icerilere. Bu arada aklima bir suru bunun gibi tarlali, labirentli filmler geldi.
Mesela : Harry Potter'da yaris icin girdikleri yer, Mel Gibson'un Isaretler filmi, Kevin Costner'in beyzbolcu babasiyla ilgili olan filmi vesaire.
.
Buraya gideli iki hafta filan oluyor. Topladigimiz o enfes taddaki domatesler artik malesef bitti. Ama ben ancak Picasa 3 Beta'yi yukleyerek resimleri kolajlayabildim.Tiklayip buyuk boyutta gorebilirsiniz. Kolajlar icin guzel ayarlar yapmislar. Cok olmasa bile eskisine gore cok faha iyi olmus. Denemenizi tavsiye ederim.

9 Yorum:

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com said...

Bağlaç olan "-de" leri ayırsak da mı yazsak, ayırmasak da mı yazsak! :)

Demet said...

Heheh ben de fesleyen degil feslegen derrmisimm :)))

Kizma kizmmaaa :)))

Ne iyi etmissin ya, harika yerler ve seyler görmüssün, süper süper! :))

nilly said...

Olmus mu Hindistan Cevizlerim. Ben soz dinlerim. Bakin degistirdim hemen :)

Demet, o domatesler var ya..hmmm superdi SUPER!

serrose said...

ne guzel fotolar eline koluna makinene saglik canim kokulu lezzetli domates cekti malum buradiklerde ne koku ne de tad var

Anonymous said...

ee bir kabak süsle bari hallowen namına canım

nilly said...

Tesekkurler Serrose. Doga ana biliyor isini iste :)

Craft Woman, alsinda dusunmuyorum degil ama bilmiyorum ki nasil yapiliyor.

ayçobanı said...

Nilly'cigim bence önce güzel bir kabak (Halloween kabaklari ile ayni degiller) corbasi yap :) Cok seveceginden eminim!!

Vazona topladin mi o güzel ciceklerden?? (isimlerini ögrenmesi kolay, yeter ki vaktin ve azmin olsun)

Biz de karsiliyoruz sonbahari bir dolu senlikle burada. Hala sogan cöreginden yiyemedim ona yaniyorum ama :))

Ebruli said...

Dalindan koparilmis domatesler kim bilir ne guzel kokuyordur, ne kadar lezzetlidir. Boyle bir seyi hic yapmadim. Yani dalindan koparip, domates yemedim. Ben de yapmak istiyorum...

nilly said...

Aycobani, ben kabak corbasini ilk defa duyuyorum. Merak ettim tatli mi tuzlu mu oluyor :)

Ebruli, firsat bulursan tarladan toplama olayini dene derim. Hem toplarken yemekde guzel oluyor :)