Saturday, August 23, 2008

Ayni Cocuklar, Baska Aktivite

Gecen gun okudugum kitabi kutuphaneye goturecektim. Birlikte resim yaptigim cocuklara benle gelmek isterler mi diye sordum.

******************************************************
Kitap Hakkinda

"Double Cross'da kahramanimiz Alex Cross'la iki farkli kisi ugrasiyor. Bir tanesi tabi ki bir turlu kurtulamadigi Kyle Craig. Her zamanki gibi Alex onu suphe disi biraksada o donup dolasip karsisina cikiyor. Bu Alex hic uslanmayacak zaten. Nana'yi ve cocuklari hic dinlemiyor ve kendini olumcul maceralarin kucagina atiyor. Sanirim James Patterson'un da Alex Cross'dan vazgecmeye niyeti yok.

Hani izledigimiz bazi diziler var ya.Aslinda seyretmekden sIkilmisizdir artik ama yinede ne olacak acaba diye merakimizi yenemeyiz. Bende su anda Alex Cross serisi icin ayni seyi hissediyorum.Birde artik yazarinstilini anladikca Alex'in bazen ne kadar saf oldugunu farkediyorsunuz :)

Yazar, guncel gelismeleride hikayelerine eklemeyi ihmal etmiyor. Internet, Vlog, Blog ve Celebirty olma ozentisi durumlarini psikopat karateriyle harmanlamis"
*********************************************************


Yuzlerinde sIkici bir ifadeyle 'nooooo' dediler. Orada napilirmis ki?

Anneleri 'okullar acilacak yakinda, biraz kitap okumaya baslasaniz ne guzel olur aslinda' dedi.

Ben aslinda onlarin gelmeyeceklerini dusunup hazirlanmaya devam ettim ve sonra tekrar sordum.

Benden once arabaya gidip beklemeleri beni sasirtti :)

Yol uzerinde babalarinin isyerinin orada arabasini bulup silecegine supriz notlar biraktik. 'geciyorduk, hi dedik, i love you, hadi bye' gibi kucuk seyler.

Sonra Starbucks'da oturup Java Chip Frappicunolarimizi ictik. Babalarini burada yakalama ihtimalimiz vardi ama onuda tutturamadik. Daha kahvelerimiz bitmeden buyuk olani 'kutuphaneye gitmeyecek miyiz' diye sorunca cok sasirdim cunku ilk 'hayiiiiir' diyen oydu :)

Girerken bir telas yasadilar ve ufak olani dustu. Girdigimizde ilk once Young Adults (Genc Yetiskinler ve/veya Yetiskin Gencler) kismina gittik. Hemen bilgisayarlarin basina gecip bakmak istedikleri kitaplarin isimlerini yazdilar. Hangi bolum ve siradan bulacagimizi inceledik fakat anlamayinca yardim istedik. Aradigimiz kitaplar Juvenile (Genclige Ozgu) ve Children Collection (Cocuk Koleksiyonu)'nda imis.

Yaslar cok genc olunca Sonic, Hulk gibi seylere bakmak istediler haliyle.

Pek bir heycanlandilar aradiklarini bulunca. DVD ve kasette alabiliyorsunuz. En ufak olan Bistik'a da Elmo'nun DVD'sini aldik.

Cogu kitap icinde ses kaydi yapiliyor. Aslinda o sekilde dinlemeyi de cok istiyorum ama malesef dinleyebilecegim portatif bir kaset calarim veya duzgun calisan bir CD player'im yok. Arabada iseradyo disinda birsey yok :(

Cocuklar kitap bulma yarisina girdiler. Saat 5'de de baska bir yere gitmeleri gerektigi icin son kitaplarini secmelerini istedim.

Bende o sirada kendim icin sectim.

James Patterson' un diger serisi olan Women's Murder Club'in '5th The Horseman' inin buyuk puntolusunu bulunca onu aldim. Buyuk puntolu okumak da guzel oluyormus. Sanki kitap daha cabuk bitiyormus gibime geldi.

Bu serininde gecen sezon ABC kanalinda dizisi baslamisti. Ilk iki bolum disinda digerlerine bakmaya firsatim olmadi. ABD disindan seyredilemiyor diye biliyorum ama sansinizi deneyin.

Ben okudugum kitaplari ekranda gorunce pek heycanlaniyorum. Kafamdakilerle onlarin gorsellediklerini hemen kiyaslamaya basliyorum. Bazen hayal kirikligi yasasamda yinede hosuma gidiyo seyretmek. Daha once bu konudan bahsetmistim.

Dunde Tv'de tesadufen 'In Her Shoes' u yakaladim. Kitabini okumustum ama filmine bir turlu kismet olmamisti. Yine olmadi, hepsine bakamadim :(

Demet ve Sutcu Ramiz'in damadi Terzi Hasan gibi boyleyken boyle diyor ve yaziyi bitiriyorum.

Not: 1 Eylul'den itibaren ekrandalarmis. Ozlemistim oh beee :)

4 Yorum:

Ebruli said...

Bence kütüphaneye gitme konusunda çocuklara ısrarcı davransaydın eğer; emin ol ki, seninle gelmezlerdi. Israr etmediğin için gelmişlerdir...

Demet said...

ahahah ben de özledim yahuu cok tatlilar, ve bizim oralardan. Babam taraflari ehehe :))
de haydi kocacigIm!

'bir de agactan masa fukaradan pasa olmaz' lafi geldi aklima yine o dizide duymustum da cok gülmüstüm

ha iste boyleykeen boyle :p

zilsizzarife'nin yeri said...

Kütüphane deyince geçmişe gittim birden.Nedense burda yok o kütüphane kültüründen.En son sanırım ortaokuldayken uğramıştım.Aslında ne yazık.Birden sizin macerayı okuyunca içim cız etti be Nilly'cik.Babanın arabasına not koyma fikride süper:)

nilly said...

Ebrulu cok haklisin. Zaten cocuklar bazen tersini yapmaya bayiliyorlar. Ufaklik olana bir sey yaptirmak icin tersini soyluyoruz. Sakin gelme, sakin bakma, sakin yeme gibi :)

Cok guzel bir dizi degil mi Demet? Ben uzun sure direnmistim yeni dizi bakmamak icin ama burdaki bir kac kisi israrla cok komikler, cok tatlilar,siveler harika filan deyince merkimdan internette bulup baktim. O kadar sevdimki ilk oturusda 3 bolum seyrettim :)

Zilsizzarife, Tr'de malesef boyle bir aliskanlik yok. Daha dogrusu cok kutuphane yok ki, veya olaninada goturen yokki aliskanlik olsun. Onu da gec, kitap okuma aliskanligi bile yok.Burda ise homeless'in bile elinde kitap goruyorsun. Insallah bir gun bizde bizim memlekette goruruz.

Babalari not kagitlarini silecekde gorunce ceza yedi sanmis, neoldugunu anlayincada hosuna gitmis :)