Tuesday, April 01, 2008

Fool Me!

Yil 1998. Calistigim dil okulunda daha comez aylarim.


Bir gun kafeteryada otururken patron gelmisti yanima, esi ve kiz kardesiyle birlikte. Yes, bir aile sirketiydi :)

Yuzunde gayet ciddi tavir olan Patron Kisisi:
Nilly, ogretmen sIkintimiz var, ogretmen bulamiyoruz ve biz bir karara vardik. Seni ogretmen yapacagiz.

Ben:
Hooonk!

Patron Kisisi :
Seni Ingiltereye yollayacagiz. Orada cok yogun bir egitim alacaksin ve gelip ogretmen olacaksin.

Sasirmis Ben:
Hooonk!

Patron Kisisi:
Eee, ne diyorsun, super di mi?

Hala saskin Ben:
Hooonk! Eeeeee,iiiiii, sey ama benim Ingilizcem o kadar iyi degil ki daha. B.'yi yollayin, onun Ingilizcesi benden daha iyi.

Patron Kisisi:
Yok B'yi gonderemeyiz, onu baska seyde kullanacagiz. Hem bize bayan ogretmen lazim. Iste Ingiltere'ye gonderecegiz, orada hem dilin gelisecek hemde ogretmenlik kursu olacak. 2-3 ay sonra gelip burda derslere baslayacaksin.

Saskinligi doruga cikmis Ben:
NE? 2-3 ay sonra mi?

Patron Kisisi:
Tabi ya, ne zannettin. Yogun sezona girecegiz cok zamanimiz yok. Bak kartlarda hazir.

Elime uzerinde okulun logosu, adim, soyadim ve unvan olarak "Ingilizce Ogretmeni' yazili bir tarafi Turkce diger tarafi Ingilizce bir tomar kartvizit birakmisti.

Agzi bes karis acik kalmis Ben:
Nasiii yani, bunlar gercek mi? Siz ciddisiniz yani. Ben saka yapiyorsunuz sandim.
Patron Kisisi:
Ne sakasi, kartvizitler basildi, ayarlamalar yapildi. Sen istersen biraz dusun ve bize kararini bildir. Yarina kadar karar vermis olman lazim.

Heycan ve saskinliktan sesi kisilmis ben:
Eee, sey tamam ben dusuniyim biraz ama bu cok ani oldu yani ben hala neden B.yi gondermediginizi anlayamadim, yani cok da sasirdim...

Bana bakip kafa sallayayn Patron Kisisi ve yandaslari:
Hhhhiii hiii, evet, tabi... hi hiiiiii

Saftroik saftorik karta bakip sacmalayan Ben:
Ya gercekten cok acilse, ne biliyim gidiyim ben o zaman..........

Karinlari agriyana kadar gulen Patron kisisi ve yandaslari :
Puuahaahhahahahahhaaaaahhahaaaa

Moralmen cokmus, ezik hisseden ben:
Noldu ya, dalga mi gectiniz benle? Ama kartvizit filan? Biri bana noldunu anlatabilir mi?

Patron Kisisi ve yandaslari:
Haaa, nasil yedin ama. Kartlar inandirici olmus di mi, zaten senin inandirmak icin bastridik.

Birde dusunup eh gideyim bari dedigi icin yerin dibine girip cikan Ben:
Aaa, sadece beni inandirmak icin kart mi bastirdiniz?

Gulmekten yikilan Patron Kisisi ve yandaslari:
Hahhaaahahhahaa..

Agladim aglayacagim ben:
Simdi noldu?

Cebinden bir tomar baska kartvizit cikaran Patron Kisisi:
Bak burda ne yaziyor.

Iyice salaklasmis Ben:
Ingilizce ogretmenimiz olan A.'nin adi ve soyadi, unvan kismindada benim yaptigim is. Yaaaa, cok zalimsiniz, cok fena kandirdiniz beni. Ben bunun acisini cikartacagim sizden.

Matbaa sirketinin kartlari yanlis basmasindan dolayi Patron Kisisi benimle boyle dalga gecmistir. Tarih kesinlikle 1 Nisan olmayip, olagan, siradan, monoton, birbirinin ayni gibi gorunen gunlerden biri oldugundan Nilly daha bir inanmistir olaya. Akla her gelisde hatirlatilan bu olay yuzunden yillarca dile dusmuslugum vardir. Ama intikamim cok aci olmustur.
Seytan gulus efekti alabilir miyiz buraya. hooohaaaahoooohaaaa


SON GULEN IYI GULER

Bir kac sene sonra (sanirim 2001'di) Gunlerden 1 Nisan.

Kismete bakinki o gunun 1 Nisan oldugunu henuz kimse hatirlamamistir. Herkes alalade bir gun edasinda calismaktadir. Bir kisi haric!

Aklimda hic yokken bir anda dut dut dut dut diye sinyaller calmaya baslamis, kalbim hizlanmis, adrealinim tavan yapmistir.

Aklimdan gecen parlak fikir yumagi gozlerimi kamastirmistir. Bunun uzerine hemen kolari sivamis ve calismalara baslamisdim. Nasil mi, iste soyle:

Ekonomik krizin etkisini hala gosterdigi zamanlardi ve bizde bu etkiyi yasadigimiz icin sakanin ana fikri bu yonde gelisti. Bizim saglam ve ana musterilerimizden olan bir firmayi sectim. Bu firmayla ozel dersler, grup dersleri, ozel is ingilizcesi gruplari filan her turlu calisma yapiyorduk.

Internetten sitelerine girip logolarini kopyaladim. Sonra word'de ozel faks sayfasi olusturdum. (O zamanlar Tr'de photoshopun P'si duyulmamisti hatta Power Point'in P'si daha yeni yeni duyulmaya ve bu sekilde sunumlar internette gezinmeye baslamisti) Logoyu buraya monte edip sirket adi, adresi gibi bilgileri ekleyip antetli kagit gorunumu elde ettim.

Egitim Mudurlerinin elinden cikmiscasina ekonimik krizden dolayi egitimlere suresiz bir ara verilecegini agdali ve bir sekilde yazip ozurlerimi sundum. Egitim mudurunu daha onceden tanidigim icin onun konusma tarzina yakin bir yol cizmistim kendime. Hazirladigim bu faksi

To: Patron Kisisi

adina yazarak bir print aldim. Yapacagim seyi bir tek kisiyle paylastim. Faks makinasini kullanmam gerektiginden resepsiyondaki arkadasi ayarlamak zorundaydim. Benim print ettigim kagidi kimse cakmasin diye onceden faks makinasinda copy'e basarak faks kagidina print edilmesini sagladik. Bir sure sonra ben masamdan bizim faks numarasini caldirdim. Arkadasimda yeni faks geliyormus gibi ustalikla bizim kagidi araya yerlestirdi.

Ofis kisimlarimizin kucuklugu nedeyle ben, muhasebecimiz ve Patron Kisisi dipdibe bir vaziyette bizim akvaryum diye telafuz ettigimiz bir mekani paylasiyorduk. O yuzden onun ifadesini takip edebilecektim.

Arkadasim faksi aceleyle getirip, "onemli" diyerek Patron Kisisinin eline tutusturdu. Sayfayi gozleriyle soyle bir scan eden Patron Kisisi masaya oyle bir coktu ki ben seyretmekten acayip keyif aldim. {hohahoha} Sonra hemen karisini arayip yanina gelmesini istedi. O koltugunda oturup kolunu sakagina dayamisken karisi miril miril faksi okudu ve surekli 'inanmiyorum, i-na-na-mi-yo-rum' diyordu. 'Tuh tuuuuuh, vah vaaaahh' Bense arkam onlara donmus kikirdiyordum.

Tepkili konusmalarina sasirmis gibi yaparak 'nolmus, nolmus' diyerek onlarin oldugu akvaryuma girdim. Kirmizi ve bozulmus surat ifadesi ve buyuk bir hayal kirikligiyla faksin icerigini soylediler. Bende endisheli bir ifade ile dinledim ve elimi tokalasmak uzere Patron Kisisine uzatip

'intikam alinmistir Patron Bey, bugun 1 Nisan'

dedim ama algilamasi biraz uzun surdu :))))

Oh'lar cekilip rahata erdiklerinde benim sakayi kizkardesinde ve diger subemizdeki egitimle ilgili kisiye yapmislardi.

Benim o gun aldigim keyfi bugun anlatirken bile aliyorum. Yasasin intikam :)))

5 Yorum:

Demet said...

Hahaha cok iyiymis :) Nedense hep korkmusumdur 1 Nisan'lardan, ama neyse ki hic acimasiz bir sakanin kurbani olmadim :)

Serra yiLmaz said...

super super superrr!! harikaymi$ ama ya, guseL intikam aLmi$sin.. bu Sene 1 nisan benim icin egLenceLi gecmedi. Tam hassas zamanima denk geLdi ve $akayi cok piS yedim, moraLim bozuLdu. $aka oLdugunu biLsem de aLindim fLn, berbat bi$i yaa.. insanin aLingan anina denk geLince kotu $eyLere yoL acabiLio ama bu 1 nisan`da tek sevdigim ve koptugum $ey "pizza hut" in $akasi oLdu. beLki rekLamLari gormu$sudur tv`de.. i$te big change`Ler oLuo pizza hut`ta, isim dei$io, artik "paSta hut"iz biz gibiLerinden bi rekLam yapmi$Lar.. gorunce dumur oLdum ve googLe`Ladim hemen, bi de ne goruim.. pizza hut artik makarna i$ine de eL atiomu$ (tabii ki iSim dei$miomu$) ama iLgi topLiabiLmek icin 1 nisan vasitasiyLa boLe bi rekLam kampanyaSi yurutmu$Ler. benim cok iLgimi cekti, koptum hatta tvde apriL fooLs`La iLgiLi bi$iLerin yapiLdigini gorunce. neyse, payLa$iim dedim. optum kocamannnn.

~Serra

nilly said...

Demet'im bu da benim basima gelen en buyuk sakadir, daha kotusu olmadi allahtan :)

Serraaaaaaaa, nerdesin sen ya kac zamandir? Ben internetle o kadar ic ice yasiyorum ki artik TV'yi acmaz oldum. Zaten bir ABC'deki dizileri seyrediyordum. Writer's strike oldugundan beri ancak laptopu kardesime kaptirdiysam actim Tv'yi ve hic birsye yoktu. Strike yuzunden internette buldugum sitelerde dizilerime dizi serileri kattim :) Simdi Nip/Tuck seyrediyorum deli gibi. 5. sezona geldim hemencecik ama stage6'i ve yukleme yapilan siteleri yavas yavas kaldirdiklari icin simdi bir japon sitesinden seyrediyorum o da bazen acmiyor beni deli ediyor. Dirt'u de buldum, bir de ona sardim mi tamamdir benim isim. Onum arkam sagim solum dizi oldu yani :)) Hatta bu kadar cok diziye sardigim icin artik sinemaya bile gitmeye gerek duymuyorum diyebilirim :)

Biyonikkedi said...

Süpersin Nilly.Keşke daha başka bişii yapsaydın pisliğe:D

Yorum sildi falan diye mahsus kızzz.Hani ben seni o kadar uğraştırdım ki saçlar için sen bıkıp yorum silmece falan.Çaktın:)

Edit ettiğim bölümü okudun mu peki.Senin fotoşoplarla Yelize nasıl şaka yaptığımı:)
Kız msnde beni engellemiş ya ,salak!

nilly said...

Biyocum, ben senin bloga bir gunde ben diyim 4 sende 8 kez filan girip cikiyorum. Ozellikle orada oglene dogru olan b saatlerde. Ekledigin not kismini gordum. Iyi yedirmissin. vucut olanada arkada ayak resimleri filan vardi, onlarida mi gormemis?

Ben senden kolay kolay bikmam haberin olsun. Yani biktirmaya calisirsan eteklerine yapisacagim icin esas sen yandin ha:)ha:)ha