Wednesday, January 09, 2008

Curling

Neyling neyling???

Bu oyunu ilk olarak seneler once Turkiye'de kis olimpiyatlarini seyrederken gormustum. Uzun uzun bakip birsey anlamamistim. Hala anlamiyorum. Bana bilardo ve bowling karisimi bir oyunun buzda oynanmasi gibi geliyor.



Gecen aksam kalabalik bir grup vardi. Bunlar ilk defa oynamak icin gelmisler ve ders aliyorlardi. Bende kusbakisi bir acidan onlari seyrettim ama hala tam ogrenemedim :)

Kolay gibi gorunsede aslinda zor bir is. Agir tasi yerde kayarak atiyorsun. Karisdaki buyuk daireye ulasmaya calisiyorsun. Rahat kayabilmek icin tek ayagina taban gibi birsey takip, kolluk gibi birseyden destek alaibiliyorsun. Yerdeki cizgiler sana yol gosterdigi gibi karsidaki dairede takim arkadasin seni yonlendirebiliyor.

2-3 kisi supurme olayinda. Uzun supurge gibi seylerle atilan buyuk yuvarlak tasin pesinden gidiyorlar. Tasin onunu karsilikli supurerek tasin gidisini uzatiyorlar ve yonlendirebiliyorlar. 3. kisi dairenin oradaki kisi oluyor (sanirim) ve tas daireye yaklastiginda onu durdurmaya calisacak bir harekette bulunuyor. Cunku daireden cikip giderse faul oluyor anladigim kadariyla. Gecersiz bir atis. Belli cizgilere ulasilmazsada gecersiz sayiliyor. Ama karsi takimin taslarina vurarakda bir ilerleme hamlesi yapilabiliyor. Tabi bunlar benim tahmin ettigim oyun kurallari. Boyle olmayabilirde :) Izlediklerimden anladiklarim bunlar. Normalde oynamaya gelen takimlar var. Gecen sene sormustum bir iki kisiye ama hic birsey anlamamistim. Her ne kadar ne konustuklarini duyamasamda bu seferkinde ders verdikleri icin hareketlerinden yapmis olduklari seyler biraz daha anlasiliyordu. Bir gun denemek lazim diye icimden geciriyorum amaaaa ama iste oyle sadece geciriyorum!

Bu videoyu youtube'e ekledikten sonra orada yeni birsey ogrendim. 8 Ender diye bir terim. Eger tum taslarin dairenin icinde kaliyorsa buna 8 ender deniliyormus. Cok kolay bir oyun sonu degilmis. Rakiplerinize ve sizin atislariniz etkiliyor oyunu tabi. Ama ismi bile Turce ile uyum sagliyor. Ender bir oyun sonu :P




Bizim mall'un orta yeri iste boyle kocaman bir buz pisti var. Zevkine paten kayanlarin disinda ders alanlarda var. Gencinden yaslisina herkes... 7'den 70'e degil ama. 2-3 yasdan basliyor.

Minikleri seyretmeye doyum olmuyor. En minikler onlerinde plastik sandalyeler esliginde ogreniyorlar. Nasil oyle pitir pitir gidiyorlar bir gorseniz. Aklima gelirse onlarida cekeyim bir gun. Bizde kucukken giderdik. O gun aklima bu takildi zaten. Annem bizi genelde Korukent'e gotururdu. Birde o zamanlar Istinye'de bir yer vardi. Oldukca buyuk bir yerdi. Bir iki kere oraya gitmistik, sonra kapanmisti. Annem hic paten kaymamis, kaymadi ve muhtemelen kaymayacak. Biz ders filanda almadik. Peki biz o buza nasil cikdik, bize kim gosterdi hic bir fikrim yok. Unutmazsam telefonla konustugumuzda soracagim.

Burdakiler bazen tek tek gosteri yapiyorlar. cadilar bayraminda sonra toplu bir show yaptilar. Birkac paten okulunun goterisiydi. Sanirim daha iyi yarismalara katilmak icin yapilan on yarismalardan ama cokda onemi olmayan yarismalardan biriydi. Bir okulun yaptigi her gosteri cok guzeldi cunku hem kotum hemde dekorasyonlar renk getirmislerdi showlarina. Bizimkiler birde Christmas'da yaptilar. O da guzeldi unku bu sefer minik noel kizlari, melekler ve elfler vardi.

Ben bazilarini bir suredir orada gordugum icin ilerleme kaydettiklerini bile anliyabiliyorum artik. Bu cumleyi yazarken bir dejavu yasadim, sanirim ben bu konudan daha once bahsetmistim. Uzatmadan burada noktayi koyayim bari :)

1 Yorum:

zeyno said...

nillycim sihirli çayın tarifi yorumunda :)) sonucu ban ada söle ama olur mu :)