Friday, September 07, 2007

Clark County Fair





Yaz dedin mi baslar burada karnavallar, festivaller, konserler. Hani hep filmlerde gordugumuz kasabaya kurulan karnavallar vardir ya. Lunpark kurulur, talih oyunlari oynanir, insanlar pamuk seker filan yer, iste onlar gibi oluyor gercektende. Sadece daha buyukler!

Clark County bize 30 dakika filan uzaklikta bir yer. Ben daha once hic gitmemistim. Gerci karnaval disinda orada pek birsey oldugunuda sanmiyorum. Kardesim orada stand actigi icin bende bir gun gitmistim. Ben sadece icinde bulundugumuz koca bina ve disardaki lunapark zannetmistim. Yanilmisim. Kardesim sunu bunu gordun mu deyince, nasil yani oldum ve kendimi disari attim. Ilk etapda kamerayi yanima almayi akil edemedim.

Meger bizim oldugumuz alan sadece kapali alan olup satis yapilan tezgahlardan ibaretmis. Daha bunun gibi bir suru hangar gibi mekanlar varmis. Lunaparki sona birakip bu hangarlara yonelmistim.

Her bir hangarda degisik ciftlik hayvanlari vardi. Inekler, okuzler, domuzlar, koyunlar, keciler, tavsanlar, tavuklar, horozlar, guvercinler, develer ve lamalar, atlar...

Bunlarin arasindan bir tur attiktan sonra gidip kamerayi aldim. Tekrar bir tur yapmaya baslamistim ki bazi hangarlari bosaltmaya baslamislar. O yuzden cesitli boylardaki tavsanlari, rengarenk horozlari, ispanyol pacasi gibi tuyleri olan guvercinleri resmedemedim.

Camekanli bir bolumde inek sagma islemini seyrettim. Kizin teki 'ay ben bir daha sut icemem' derken, acaba nasil sut sagildigini hayal ettigini dusundum. Oradakiler bu isi aletlerle yapiyorlardi kiz birde elle sagilanlari gorese ne yapacakti kimbilir.

Lamalarin cogu oturmus gevis getiriyorlardi. Citlerin arasindaki deve ise develigini gosterip bagiriyordu.

Inekler ve okuzlerde gun boyunca ziyaretcilerden yorulmus olacaklardi ki koca totolarini yayip yemleniyorlardi. Hemen hemen hepsi kocamandi. Bebeleri gozlerim aradi ama bulamadim. Bazilari uyuklarken bazilari cok aksi aksi bakiyordu. Depecekler diye korkmadim dersem yalan olur.

En sevimlileri kecilerdi. Ben hic kecilere bu kadar yakin olmamistim. Adeta hepsi kendni sevdirmek icin can atiyordu. Hemen kafalarini tellerin arasindan cikarip 'beni oksasana' goz ifadeleriyl bakiyorlardi. Videodaki yavru kecinin yaptiklarina bakin hele. Ne tatli birseydi o. Alip eve goturesim hatta Heidi olup o keciyle daglarda gezesim geldi :)

Atlar ayri bir ihtisamliydi. Irili ufakli pek cok at vardi. Videoda gorunenler en buyukleriydi. Uzerine not yazilmis A4 sayfasiyla karsilastirirsaniz anlarsiniz ne demek istedigimi. Daha da buyuk bir tane vardi ama ben kamerami alip gidinceye kadar onu goturmuslerdi.

Bu hayvanlarin coguna cocuklar bakiyor. Her birinin uzerinde bakicisiyla iligili bilgiler vardi. Hani su kurdele takma olayi vardir ya, iste oyle bir odul torenleri vardi. Neye gore, nasil veya nicin yapildigini bilmiyorum ama kucuk baslardan buyuk baslara hepsi kurdeleliydi.

Lunapark tarafina gittigimde Cinarcik anilarim canlandi. Ibeking'de hatirlar, hem o da yakin bir zamanda carpisan arabalara binmis, biz bir ara surekli zincire binerdik. Ben yukseten korkarim aslinda ama bazen cesaret gelir. Bir o zincirlerden korkmamisimdir ama su muz denen yarim ay seklinde olup tepeye dogru cikan seye hic binememisimdir. Hatta Cinarcik'ta hep bir soylenti olurdu o seyin tam dondugune ve birilerinin yaralandigina dair.

Saniyorum lise zamanlarimdi ve Dolmabahce'nin oradaki (sanirim adi Kucuk Ciflik Parki) lunaparka gitmistik. Kamikaze denilen seyin onunde durmustuk.Ablam once bana binelim mi dedi, ben hayir dedim. Sonra baka baka cesaretim geldi. Hadi binelim dedim, bu sefer o yan cizdi. Sonra binmeye karar verdik.

Ben tepeye ciktigimizda surekli dua edip yeter diye ciglik atiyordum. Yercekim kanununu hice sayarak neden tepedeyken popomun uzerinde duramadigimi dusunup deli gibi sarimistim guvenlik kemerlerine. Indigimde kendimi kasmaktan omuzunma kan oturmustu. Aslinda tum korkuma ragmen cok eglenmistim. Cok acayip bir histi, hani anlatilmazda yasanir olanlaridan.. Birkezde Bostanci'daki su kucuk roller coaster'i deneyim deyip uc tur binmistim :) Buyuklerine binmek icin hala cesaretim yok!

Karnavaldaki lunaparkda dolanirken bir tarafim hepsini denemek isterken bir tarafim bosver diyordu. Kardesime hadi gel beraber binelim dedim olumsuz yanit aldim. Oturdugum yerde bakiyordum hepsine ve 'amaaaaan, bin iste hic degilse denemedim demezsin' diyerek biletlerimi aldim.

Once bizim kamikaze benzeri olana bindim. Hani donme dolabin yaninda koca koltuk gibi sey donup duruyor ya o iste. En zararsiz o gorunmustu gozume. En kenara oturdum ve kameraya cekmeye basladim ama donus hizlandikca kamerayi dusurucem zannettim. Onun goruntusunu eklemedim cunku binerken aldigim heyecan kamerada o kadar belli etmiyor kendini.

Sonra ismini yine hatirlamadigim seye bindim. Hani goge dogru yuvarlak birsey yukseliyor da gum diye iniveriyor ya. Yan yana oturuyorsun ama arada bosluk var. Iste bu tirstigim bir sekil. Sagim solum bosta kalinca ben iyice tuhaf olurum. Neyse bismillah diye diye makinanin bizi yukari cikartmasini bekledik. Ben deyim 2, siz deyin 3 saniyede gum diye asagiya dustuk. Hani ruyanizda dusersiniz ya ayni oyle bir hisse benziyordu. Bir goktesiniz ve daha ne oldugunu bile anlamadan hooop yerdesiniz. Cok acayipdi cok. En korktugum ve en keyif aldigim buydu. Emniyetleri kontrol eden Meksikali cocuk elime birkac bilet sikistirinca fazla vermis oldugumu dusundum. Indigimde bir baktim ki 5 tane birden geri vermis. Yani beni bedava bindirtmis :))

Birde donen sari kabin gibi birsey var videoda. Onu denedim sonra. Sadece cok hizli donuyor baska bir atraksiyonu yok ama mideyi biraz sarsiyor diyebilirim.

Diger eglenceli olanda tamamen daire seklinde olan. Bizdeki Muz'un 360 derece donen versiyonu. Tam ortaya denk dustum. Gerci hangi tarafi daha fenadir bilemiyorum ama bunda da baya bi ciglik attim. Ileri geri gidince birsey degilde tam havada kalkina acayip oluyor. Hele birde ters yonde gitmeye baslayinca gozlerim ve beynim ayri ayri yerlere gidiyor sandim :P

Kardesim binmek istemeyince ve bende de ektra bilet olunca ilk bindigime tekrar bindim. Yine goruntulerde olan bir alet var. Donmedolabin ovali gibi gorunen sey hem kendi etrafinda donuyor hemde kabinler tek basina donuyor. Kabinlerde tam oturamiyorsunuzda, yari ayakta gibisiniz. Mideme acidigimdan ona binmedim.

Son biletlerimle Cinarcik anilarimi canlandirip zindire bindim. Ibeking'im ve diger arkadaslarim olmadigi icin zevkli olmadi tabi. Biz birbirimizi itip cekerdik birde yaramazlik olsun diye. Yinede o gunlere gittiiiiiim geldim.

2 Yorum:

kedi said...

Valla çok iyi yapmışsın.İçimizdeki çocuk ruhu öldürmeyip çocukluğumuza dönmek çok güzeldir,süperdir hatta.
Ben çoğu şeyi yaparken,alırken falan"Amaaaan alıcam(yapıcam)tabi,şimdi yapmayıpta(almayıpta)60ımda mı alıcam(yapıcam)"diyorum.

kedi said...

Bu arada:Sobe Nillly,sobe sobe sobeeeee