Wednesday, May 23, 2007

Kim, kim?

Ben genelde insanlarla iyi anlasan biriyimdir. Son gunlerde anlasmakta zorlandigim birisi varki beni cileden cikariyor.

Yaklasik bir aydir bizime calisan Koreli genc adam. Iste o, yaklasik bir ay once, biz musteriye sac takarken seyrediyordu, sonra bizim patrona ben calismak istiyorum dedi. Bizimki atladi tabi olaya cunku acil birine ihtiyacimiz vardi.

Yurumeyi bilmeyen birine yurumeyi ogretmek gibi hic sac toplamamis birine sac yapmasini ogrettik.

Oyle boyle derken ogrendi ogrenmesine ama adamin hayran oldugu sey tokalar. Saci takarken onemsemeyip zart diye takiyor sonrada buldugu tokalari takip takistiriyor. Allahim, ne bulursa takiyor.

Renklerde oyle bir cumbus varki Sulukule'de bile gorulmemistir boylesi. Cicekten kelebege desenlisine, klipten stick'ine ne cesit bulursa koyuyor. Hadi bunlari cocuklara ve genc kizlara taksa anlayacagim, onlar seviyorlar. Yok ama bu abim yas yolun yarisini geceli 15-20 sene olmus olan hanimlarada ayni muameliyi yapinca ben tir tir tirtiyorum sinirden.

Uyarmamiza ragmen hala israrla yapiyor. Gecen hafta beni zivanadan cikardi ki ben kolay kolay cikmam. Zaten zivanaya ne zaman girdimki cikayim diye bir zirzopluk yapayim ehehehe. Olay soyle oldu. Oldukca sloooooooowwwwww gecen saatlerde tesrif etmis bir musteriye guzel guzel sacini takmis ve kiyafetine, takilara uygun renkde aksesuarla dekora baslamistim.

Bu arkadas tamamen kel alaka bir renk ve dizaynla diger tarafa birseyler koymaya basladi. Kadin zaten taktigimiz saclarla tepesinde bir kus yuvasi tasiyordu birde sunnet dugunu susleri eklenmis oldu. Tabi hemen cikarttirdi ve hicbirsey almadan gitti.

'En az $..... yapin bugun' diye ultumatom vermis bir patrona, zaten tek tuk tezgaha yaklasmis musterilerden yakaladigimiz bir tanesini de Kemal Ozkan'i gorunce kacirttik diye nasil anlatirdimki? Kizginligimin en kibar ses tonuyla lutfen 'ben zaten birseyler takmisken sen takma' dedim. Herzamanki gibi yorumsuz bir cevap verdi ifadesiz suratiyla.

Yaklasik bir saat sonra baska bir musteri yaklasti yaninda iki kisiyle birlikte. Ilgilendigim kadin icin tam dondum sepetten sac alicam, bizimki kadini tuttu kollarindan diger aynaya dogru cekti ve ben size sunu gostereyim dedi.

Icimden bir onceki postta gorunen Hasbinallah'i cekmeye ve la havle ile kendimi sakinlestirmeye calistirdim. Onlar gittiginde yine kibar(ish) bir ses tonuyla 'benim ilgilendigim degil yaninda bulunan digerleriyle ilgilenmen gerekiyor' cumleme yine ayni ifadesizligi aldim. Icinden buyk bir zevkle gizli gizli guldugunu, ahhahahaa salak salak diye haykirdigini falan dusundugumde kizgin boga halt etmisti yanimda.

Daha bir gun oncesinde zaten sinir etmisti. Gecmekte olan oldukca bir sisman hanima bakarak sismanlardan nefret ediyorum dedi. Sonra annesinin yemek yedirdigi zenci bir bebege bakarak onlardan nefret ettigini soyledi. Beyefendi sadece Avrupa'daki "bazi" ulkelerin insanalarini seviyormus.

Ben "irkcilik yapiyorsun" dedigimde hala ulke isimleri sayiyordu. 'Sen nerden biliyorsun onlarin seni sevdigini' dedim kendisinin sari benizli odugunu hatirlamasini umarak.

O gun bu cumleler, 26 yasinda, Avustralya ve Canada da bir sure yasamis olan bu genc fakat olgunlasmamis, dunyaya kendi cercevesi disinda bakmamis, kendini gezmis gormus ve bu yuzden herseyi bildigini sanmis ukala tavirli insanla son sosyal icerikli uzun cumlelerimiz oldu.

Ama kizgin boga oldugum gun derede yuzen kurbaganin sen vraklariyla son gulen ben oldum. Calan telefona o cevap vermisti.

Sonra ben ona Heather' mi aradi (Kore'liler kendilerine genelde Ingilizce isim seciyorlar) diye sordum.
'Owner' dedi.
Brain mi? diyerek Heather'in kocasini kasettim.
'Yok, owner' demeye devam etti.
Heather musterilerin her sikayetine magrur kalmamak icin kendini sadece manager olarak tanitiyor. Acaba buna da oyle mi dedi diye dusundum.
'Heather degil mi' yani diye sordum yine.
Israrla 'owner' yaniti aliyorum.
'Heather is the owner' diyorum.
'Ingilizcede Heather diye bir sey yok' diyor.
'Nasil yok, vaaar. Hem Heather onun kendi icin sectigi ismi hani sen nasil kendi Koreli ismin yerine Kim kullaniyorsun o da Heather kullaniyor.'
'Hayir, Heather diye birsey yok' diye israr ettikten sonra aldigi marketing dersinden bahstemeye basliyor.
Ben ne alakasi var simdi diye dusunurken soyle birsey anlatmaya basliyor:
"Dersde bize title tablosu gosterdiler. En basta owner, sonra manager, sonra asisstant manager.... Heather diye birsey yok!
Tabi ben o sirada kopuyorum ve my name is Nilly, your name is Kim, her name is Heather diyorum :))))))))))

Artik zorla bir 'hi' sonrasinda is ile ilgili bile olarak en oz kelimeler en kisa cumleler araciligiyla irtibat kuruyoruz. Zaten soyledigim her kisa cumle veya soru bazen alakasiz bir sekilde olsada bana daha kisaltilmis bir cevap olarak geri donuyor.

'No, I don't know'

Aslinda ogrenmem gerek nasil boyle olunur, nasil ignore edilir, umursanmaz, aldirilmaz.. Belki onu kopyalamam lazim. Gerci onun yaptiklari aslinda hic birsey. Sadece ust uste gelen ivir zivir seyler. Ben herseyi alttan almaya o kadar alismisim ki hala ilk 'hi' diyen benim. Daha ogrenemem gereken cooook sey var.

Haa, sakin her ask nefretle basar filan demeyin oyle bir elektrigin kivilcimini birakin kablosu bile yok. O kadar sogukki buzullara yollasak belki global isinmaya care buluruz.

Herzamanki gibi cok uzattim. Napiyim, her zaman birine boyle gicik kapmiyorum ki! :)

6 Yorum:

Serra yiLmaz said...

ay cok sinirmi$, okurken ben uyuSs oLdum ya.
heLe Heather oLayi neydi oLe, koptum..
giCigin onde gideninden in$ yakinda kurtuLursun. inSani i$inden de soutur bunnar. He ayriCa seni moraLmen cokertmeSine izin verme sakiiiinn! ;)

~Serra

KUGUU said...

Okulda ogrendigine Heather i yerlestrimeye calismasina cok guldum. Korenin lazistan bolgesinden mi bu arkadas acaba diyecegim ama olmaz, cunku bizim karadenizlilerimiz iyi niyetli insanlardir, oysa bu hic benzemiyor.
Uzme canini hayatim, seneye bugun bunu hatirlamayacaksin bile. kendine bunu telkin et.

Asortik Krep said...

Çok zor bir durum..
Bilirim...

nilly said...

Serracim, alistim artik. Bende hi'dan baska birsey demiyorum. Birsey yapmasini istedigimde de schedule sayfasina not yaziyorum :)

Kugucum, ilk baslarda uzuluyordum neden ben bu cocukla irtibat kuramiyorum diye ama ben geregini yaptim. Sorun bende degil, artik o dusunsun. O yuzden icim rahat.

Asortikcim, bu zor durumlar beni hep bulurlar. Alistim artik :)

Anonymous said...

ilk aşklar nefretle başlar bunu untma

nilly said...

Anon, elektrik kablolariyla ilgili yeri okumadn galiba. Hic sanmam oyle birsey olucagini Gerci buyuk konusmamak lazim ama yok ih ihhh.