Thursday, January 18, 2007

Karlar Duser

Duser duser mutlu olurum...

Pazartesi aksami hava durumunu seyrederken kar geliyor demislerdi. Zaten kac gundur diyorlardi da bir turlu gelmedigi icin inanmamaya baslamistim. Sabaha karsi yagacak diyorlardi bu seferde.

Sali sabahi kardesim bir hisimla odaya girip jaluzileri yukari kaldirdiginda wauvvvvv oldum. Hakikatten yagmisti. Calismayacagim icinde ayri bir sevincliydim. Camasirlarimi aksamdan yikamistim. Bir tek planim vardi o da eski calistigim mall'a gidip Mimi'mi ziyaret etmekti ama yol kosullari buna firsat vermedi.

TV'nin karsisinda bitmek bilmeen haberleri seyrettim. Tum kanallar (ki zaten kablolu olmadigindan 3-5 tane var ancak) kar ile ilgili haber veriyordu. En eglenceli haberler aksamustu olanlardi cunku kayan arabalarin danslarini gosteriyorlardi. Bir araba abartisiz iki bloktaki tum arabalara carpti.

Hazirliksiz yakalndik bizde kar olayina. Yiyecek birseyler vardi elbette ama tikinalacak seyler yoktu. Tum gun TV'de sirf haber olup, sevgili kardesim laptop basindan dogru durust kalkmayinca bana darallar geldi. Sonunda kalkip un kurabiyesi yaptim. Meger un cok azmis. diger olculeri un var mi diye bakmadan koydugum icin hafif yagli oldu ama guzel oldu.

Bir ara cikip dolandim beyaz kremanin uzerinde. Ne kadar keyifli bir sey karda yurumek, usudugunu bile hissetmiyorsun. Kendini o beyazin guzelligine ve ayagindan cikan garc gurc kar sesine kaptirmissin, umurunda mi dunya!

Dondugumde iceri girmek istemedigimden kardesimin arabasinin uzerindeki karlari temizledim. Benimki ustu kapali otoparkda oldugundan sorunum yoktu ama canim iceri girmek istemeyince onunkisiye ugrastim.

Portland'in havasi enteresandir. Genel hava durumu gri bulutlar ve bitmeyen yagmur olsada yilin bu zamanlarinda bir buzlanma yasariz.

Sunun surasinda 3 senedir Portland'dayim ama masallah bu iki kis da buzlanma oldu. Buradaki buzlanma icin illede kar yagmasi gerekmiyor. Mesela 15 Ocak 05 sabahina gidecek olursak. O gun Denver'dan misafirim gelecek ve kardesim almaya gidecekti. Bende iki saat kadar calisacaktim. Isyerinden diger bir arkadas gelirken dikkatli ol dediginde ben anlamamistim neye dikkat etmem gerekecegini.

Kapidan ciktigim anda anladim cunku ayagim feci bir sekilde kaydi. Yagmurdan sonra aksam isi eksilere dusmus ve buzlanma olmus. ama oyle boyle degil. Yani paten tak ayagina kay. Sadece bir bolum, bahcenin bir kenari, yolun bir kismi falan degil. Her yer. Kaldirim, yol, bahce, araba, ara yol, ana yol... Cim kisimlara basa basa, kaya kaya zorla gitmistim o gun. Sonra kardesim misafirimiz ve suprizi ile gelmisti. Bu suprizi buraya eklemeyeyim, baska bir posta kalsin. Ve o gun mall bea ayrilirken kapaniyordu. Acildiktan iki saat sonra gelebilen herkes gitmek icin harekete gecmisti.

O iki gun boyunca yerler jilet gibiydi. Ben dustum, arkadasim dustu...Hatta o yuzden burayi sevmediler. Iki gun sonra her yer eridi. Gecen sene ise sanirim Aralik sonu olmustu ama bu sefer kar yagmisti oncesinde. Biz yeni eve tasindigimizdan artik arabayla gidip gelebilecegimi bir mesafedeydik. Aksamdan ogrendigimiz icin kendimize yakin birseyde kalacak arkadas aradik. O zaman annem bizi ziyarette oldugundan onuda pesime takmistim. Tabi mall yine erken kapandi. Biz annemle max denen hizli trenle 10 dakika bile surmeyen downtown'a bir turlu gidemedik. Ma bir turlu gelmedi, otobus bekledik o gelmedi en son yine max yetisti imdadimiz. Ama max'e binip downtown'a gidisimiz, street car ( daha kucuk bir tranway sistemi, Taksim'deki gibi)gelmiyor hadi bir durak daha, bir durak daha yuruyelim derken 1 saatte gittik. Kar ve soguk etkisini gosterip hemen donma olayi baslamisti. Ertesi gun ogleden sonra yumusayinca ben ise gidebilmistim.

Ondan sonra bir kere daha yagdi o kis ama buz olmadi. Bu seferkinden umutluydum ama bir turlu donma kivamina gelmedi. Okullar tatil oldu tabi. Burasi da Istanbul gibi kara hazirliksiz oldugu icin hemen bir olaganustu hal yasaniyor. Buzlanmasini sirf ise gitmemek icin istemistim. Karin yagdigi gun oldugu icin mall kapanmisti zaten ama ben zaten calismiyordum. Bugun bir heves uyandim ama malesef hevesim kursagimda kaldi. Mall acikti. Ben 3'de gittim. Hatta yollar tam erimemistir diye dusunerek yuruyerek gittim ama yollar fena degildi. Patronicem sikintidan patlamis olarak hemen ayrildi ben gider gitmez. Diger magzalar kapatmaya baslamislardi bile. Ama biz henuz kapatamayiz diye bekledik. Teker teker magzalar kapandikca ben bayram ediyordum icten ice. Hatta musteri filan girmesin oralara diye gozlerimle takipteydim hepsiniz. Zaten benimkine ugrayan yoktu. 6.35 gibi bizimki aradi. Bir tek soldaki magaza acik kaldi gerisi kapali ama kiosklar acik. Sende kapat ve git dedi artik bize ceza filan yazamazlar. Evet ya, cezalar var komik komik. Gec actin ceza, erken kapattin ceza, kahven, kolan disarda ceza, ulu orta yemek yedin ceza...

Neyse, iki bucuk saat kadar once kapatmis oldum. Yuruyerek eve gittim. Yollarin acik olmasi sebebiyle arabayi alip markete gittim ve bir iki gerekli seyin disinda tikintilar aldim :) Bu aksam da soguk olacakmis cunku, buzlanma olabilirmis. Hatta buzlanmasi daha cabuk olabilirmis cunku kar erimek uzere olan sulu kivaminda ve daha hizli buz olabilir.

Ay ne kadar karli ve uzun ve detayli oldu. Halbuki tek soylemeye calistigim sey ise gitmek istememek.

Bu arada bende google account'a gectim. Umarim bir problem olmaz. Cunku ben bazilarinizin sayfalarina giremiyorudum artik. Mesela Banu(salincakta iki kisi) ve Nes. Sizin sayfalarinizda izin verilmisler girebilir diyor. Yoksa siz beni sevmiyor musunuz, yoksa izin vermiyor musunuz, uhuuuuu... Sanirim davetiye filan gibi birseyler istemek ve yollamak gerekiyor ama onla ilgili tiklanacak bir yer yok. Yani anlamadim gitti. Eger benim sayfama girmeniz icinde boyle birsey soruyorsa iste o zaman kotu. Cunku bunlari okuyamiyorsunuz ve bana yardimci olamayacaksiniz. O zaman double uhuuuuuuuuuuuuuu!

15 Yorum:

Serra yiLmaz said...

canim boL kar ve buzLu bi poSt oLmu$, ne guseL ;)
biLio musun burda da buzLanma oLuo. yaa kayan arabaLara guLme, sen de biLiosun oLe durumda direksiyon hakimiyeti die bi$i pek mumkun oLmuo cunku LastikLer pek dinLemioLar. ;p Aman Allah ba$imiza vermeSin in$. :)
Banu`ya emaiLini verirsen girebiLirsin, Nes`e ben de giremiorum. E-maiLimi nasiL uLa$tircaimi da biLmiorum. Birine sormam Lazim. :)
Opuorum seni,
baSh baSh.

~Serra

Asortik Krep said...

Bana da o ikisinden davet gelmedi ama ben dalgınlıkla 2-3 pencere açtığım bir gün Banunun sayfasında açılan pencereye elmaşekeri diye bol bol şifre yazdım sonrada niye giremiyorum diye merak ettim meğer Banu da şifreye geçmiş ve haberimiz olmadı.Nes' e bende ulaşamadım..

gayri_ihtiyari said...

oh ne guzel anlatmışsın üşüdüm okurken
biz kar pek goremiyoruz.

zilsizzarife'nin yeri said...

Nilly sana hala yazamadım.Kaç zamandır aklımdasın bana yzdığın yazıya yorum yazıcam ama bi türlü olmadı.Şimdi söyliyeyim madem sen Türkiye'ye hediye falan gönderdiğinde aklın kalıyor,teslim edildimi diye düşünüyorsun bizimle yolla(DHL ) yolladıktan sonrada konşimento numarsını ver ben takip edeyim senin gönderilerinide.Ciddi düşünürsen mail at bana:)zilsizzarife@gmail.com sevgiler

Anonymous said...

Nilguncum~
Saskinlikla okudum tum yazini valla biz burda bahar yasiyoruz desem yeridir yagmur bile yagmiyor kisi ozledim valla. Oralarda bu kadar kar yagmazdi hayret ettim. gecen yil burda okullar kapaniyodu bu yil orda. Araba kullanirken dikkatli ol kayip birilerine carpma, Allahdan ben ordayken boyle don olaylari olmadi yoksa benim rekor 3`e 5`e filan katlanirdi heralde. Bu arda su sonra yazarim dedigin seyide cok merak ettim bir an once yaz.
Kocaman optum.
-E

cadı said...

Ben Banu ya senin için not bırakayım birazdan ok mi? Mailini vermen gerekiyor ama davetiye oraya geliyor çünkü.

Burada ne kar var ne buz, sadece insanın içine işleyen, 130km/h e ulaşabilen rüzgarlar var ki feci!!

Ayrıca betablogger çook olmana sevindim, diğerlerine yorum yazıyorum gitmedi diyor, tekrar göndermeye çalışıp başaramadığımı sanıyorum ama sonrada aynı yorumdan 5-6 tane oluyor sinirimi bozuyordu:))

nilly said...

Serracim, artik erimeye basladi, gorunen o ki bana off moff yok. Ben dun aksam ayarlara baktim. Ozel yaptiginda arkadaslarinin adreslerini eklemen yetiyor. Beklicez bakalim eklenecekmiyiz :)

Asortikcim, Nes'e mesajimi Eho araciligiyla iletmeye calisiyorum. Istersen sende oyle yap. Banu icinde sanirim yorum biraktigi yerleri bulup oyle ulasmak lazim.

Gayri ihtiyaricim, iste bizim gorup gorecegimiz bu gerisi surekli yagmurlu gecen islak bir kis oluyor.

Zilsizim, saol onerin icin. Ben buradan oraya gitmesinde bir endise duymuyourm aslinda. Oradayken ulasamiyor bir turlu bazen. Burda 3 gun dedilerse 3 gun sonra ulasiyor. Ama bizde belki posta isini dogru apiyor ama apartmanlarda meraklilar olunca o posta ulasamayabiliyor :) Ama akilimda olacaksin, tesekkurler :)

Not:Yorumunda adres oldugundan silmemi ister misin?

E.cim, sana anlatmis olmam lazim supriz olayini. Denver'dan olan suprizden bahsediyorum. Senin ceza olaylarini burdaki E. devraldi :) Gecen gun tam $350 yemis. $250'si, Donus yaparken ayni seritte kalmayip diger seride gecmekten yemis. $100'de arkada car seat'te olana cocuk ustte olan minik buckle'ini acmis polisde bunu gormus. Burdakiler acimiyorlar sekerim. Carrttt yaziyorlar cezayi.

Anne ve Bebisi said...

Karlar düşer düşer.. Düşer düşer kayarım:) diyorsun yani Nillycim:)
Canımı kar çektirdin, alacağın olsun:)

nilly said...

Cadicim, dayanamadim artik bende gectim. Ama uc kere password yazdiriyor o da beni gicik etti :)

Banu'ya ulasabilirsen sevinirim. Olmadi mezun'daki yazilarindan ulasmaya calisacagim. Ne bilyim belkide artik herkesin okumasini istemiyordur.

Anne ve Bebisi, goruntu cok guzel oluyor hakikatten. Birde yagisina denk gelseydim daha da keyifli olacakti. Allah'tan yuruyus sirasinda dusmedim. Zaten yampirik yumpirik yurudum dusmiyim diye :)

yalnızlar kraliçesi said...

Oralarda da hazırlıksız hava koşullarına yakalanıyorlar mı sevgili Nilly. Hani uzaktan herşey tıkır tıkır işliyor gibi görünüyor da.

Çalıştığın işyeri, galiba mall diyorsun, neler satıyorsunuz. Merak işte..

yalnızlar kraliçesi said...

Yorumumu zor yayımladım, bir kaç kez denedim, bilgilerine..

aqua said...

bizim buralara kar yagmaz cok özendim

... said...

Çok problem değil canım bana herkes yazabilir:)Ama sen istersen sil yinede:)
Sizin meraklı komşularada bi çare lazım yani.Ama şunu biliyorum ki biz o evden birine teslim ediyoruz evde bulamdıysak ertesi gün tekrar dağıtıyoruz.Nasılda tanıtıorum şirketimi:)Çok öptüm seni

Salincakta Iki Kisi said...
This comment has been removed by the author.
sevilay said...

offff offffff artik heryerde kar yagdi diye okuyorum, bende kar istiyorum, eger yagmassa, yurt disina cikmaya düsünüyoruz, tek kari görebilmek icin, daha dogrusu oglumuza göstermek icin, o daha kar ne oldugunu bilmiyor.:)

Dikatli gidin yollarda