Monday, October 09, 2006

Giris, Gelisme ve Sonuc Ararsan Bu Yazida BULAMAZSIN!

Yaptigim yemekler icin boyle dediler. Ben tabi isde oldugum icin onlar yedikten sonra eve ancak gelebildim. Ben gittigimde kahvelerini iciyorlardi. Sonra cay ve tatli derken erkenden gittiler.

Genelde ramazanda eger iftara misafirler varsa, o tantana icersinde cok zaman gecti diye dusunurdum. Halbuki iftar genelde erken bir saatte acildigi icin ve sanki butun gece bizim degilmiscesine deli gibi yemek ve yemek sonrasi zimbirtilar yenildigi icin sanki saatler gecmis gibi gelirdi. Saate bakarsin saat daha dokuz filandir.

Tabi iftara yetisememe durumlarida cok yasanirdi. Trafikte kalirsin bir turlu gidecegin yere varamazsin. Bazi isyerleri ramazan dolayisiyla oruc tutanlari, oglen yemegi molasi vermek yerine erken evlerine gonderir . Tabi oruc tutmayan uyaniklarda eve erken gitme cabasina girip onlarda trafige karisinca ortalik corbaya doner iftardan once. Top atildiktan sonrada o kadar trafik nereye kaybolmus anlamazsiniz.

Neyse, gelelim ben ne yaptimlara. Aman napiyim canim ayni seyler. Ise git, eve gel, yemek ye, Tv seyret, yat, kalk... Bugun yagmur yagdigindan mall insan seline ugramisti. Mall'un icine bir de polis arabasi, ambulans ve itfaye koymuslar tanitim amacli. O yuzden coluk cocuk ma-aile herkes oradaydi.

Eve gelince bizim Dost Bey (kopegimiz olur kendileri) beni zivanadan cikartti herzamanki gibi. Zaten o zivanaya nasil girdim bende bilmiyorum cunku zivana ne onu bilmiyorum! Ne zaman yemek yesem pesimde dolanip ayaklarimin altina kivriliyor ya yere birsey dokersem diye. Bunu daha oncede yazmistim sanirim. Artik yeni yontemler gelistirdi. Eger masada yenilecek birsey varsa sandalyeye ayaklarini koyup masaya erisiyor ve yalanmaya basliyor. Tezgahda varsa burnu ile oralari kokluyor. Yakinda balerin gibi patilerinin uzerinde dolanmaya baslarsa sasirmicam yani. Hani erkek cocuk halaya cekermis ya, kopekde benim erkek kardesimin ya, bana mi cekmis acaba dedim ama yok sekerim, ben acayip yemek secerim. Bu yemek filan secmiyor. Ne varsa atliyor.

Malum kisa girdik diye diziler, programlar bir bir yeni yayin donemlerine gectiler. Ibekingim de bu konuyu islemisdi gecenlerde. Onun dedigi Lost'a bir baslayamadim. Ona da baslasam haftanin butun gunlerini dolduracagim. Boylece film kiralamaktan kurtuluruz :) Mesela daha Heroes ve Studio 60 var ama onlarada baslarsam coach potatos kivamina giricem tam anlamiyla. Simdilik Pazar, Pazartesi ve Persembeleri benim dizi gunlerim oldu. (Evet, malesef yapacak daha eglenceli birseyim yok su ara)

Pazar aksami seyredecek cok sey var. Kamera arkasi goruntulerinin gosterildigi programla basliyor. Onunla kahkahalarimi attiktan sonra Extreme Make Over-Home Edition programiyla salya sumuk agliyorum. Bu programda yardima ihtiyac olan bir aile belirleyip onlari bir haftaligina tatile yolluyorlar. Bu sure icersinde evlerini tamamen yikip yerine yenisini yapiyorlar. Aile bireylerinin zevkleri goz onune alinarak odalar dekore ediliyor. Arka bahceler, eglence odalari falan derken muhtesem bir eve geri donuyor ev sahipleri. Bunun yani sira ev ve fatura odemelerine yardimcida oluyorlar. Sectikleri ailelerin oykuleri dramatik oluyor ve mahalledeki komsularininda yardimiyla bu isi gerceklestiriyorlar.

Ondan sonra sizlerinde CNBC-E'de takip ettiginizi tahmin ettigim Desperate House Wives'i seyrediyorum. Pesinden bu aksam ucuncu bolumunu seyrettigim Calista Flockhart'in oynadigi Brothers&Sisters basliyor. Eski bir Ally MacBeal takipcisi oldugum icin bu diziyi seyredeceklerim arasina koymustum. Ondan sonra serbest saatlerim yani blog saatlerim :)

Pazartesi aksami ise yakalarsam biraz Wife Swap diye bir programa bakiyorum. Burada birbirinden farkli ailelerin anneleri 2 haftaligina ev degistiriyorlar. Ilk hafta diger ailenin yasamini ogreniyorlar ve onlarin kurallariyla yasiyorlar ikinci hafta ise onlar kendi kurallarini koyuyorlar. Bazen o kadar enteresan aliskanliklari olan aileler gosteriyorlar ki inanamiyorum. Bizde de bu kadar garip aliskanliklari olanlar varmi diye dusunmeden edemiyorum.

Gecen sezon seyrettigim 'What About Brain' adli dizi yarin itibari ile tekrar basliyor. Turkiye'de de yayinlanan 7 Heaven diye bir dizi vardi ikizler dahil yedi cocuklu bir aile (Peder baba) ile ilgili dizideki yakisikli abi bu dizinin ana karakteri. En iyi arkadasinin yakinda evlenmek uzere oldugu kiza asik olan ve grupta tek bekar kalmis olan Brain'in gercek aski mi yoksa en iyi arkadasini mi sececegini seyredecegiz bu sezon.

Gecen sezon Pazartesi yayinlanan Grey's Anatomy Persembe'ye alindi. Ondan sonra da 6 Degrees diye yeni bir dizi var. NewYork'da yasayan birkac kisinin hayatlarinin dolayli olarak birbirlerini nasil etkiledigini izeleyegiz. (Bu arada farkettim hep ayni kanali seyrediyormusum. Bunlarin hepsi ABC'de yayinlaniyor)

Hakikatten acaba yolda gordugumuz kac kisi ile hayatlarimiz bir yerlerde kesisiyor. Benim buraya geldigimden beri garip rastlantilarla kesisiyor. Turkiye'de dil okulunda calisirken Avustralyali bir ogretmenle surekli takilirdik. O kendine Turk bir erkek arkadas bulup onunla evlenmis ve Avustralya'ta tasinmislardi. Denver'da yasadigimda orada gorustugum arkadasimin kiz kardesinin bir donem bu cocukla ciktigini ogrendim. Cocuk universiteyi Boulder'da okumus ve o sekilde tanismislar. Nereden nereye.

Ben Denver'a gelmeden once bu abla-kardesleri tanimazken babamin ilkokuldan arkadasinin Denver'a tasindigini ogrenmis, buraya geldigimde onunla kontak kurmus, onun bir oglu oldugunu ogrenmis ve oglununda esiyle tanismistim. O es, iste bu abla olup, benim en iyi arkadasim oluvermisti. Meger biz ayni donemlerde Cinarcik sokaklarinda cirit atarmisiz, meger biz ayni donemlerde Bodrum'da tatile gidermis ve hatta ayni barlara takilirmisiz, hatta annem onlarin bir iki akrabasini tanirmis...Kocasiyla uzaktan akrabaligimiz var derken neredeyse onlarla akraba cikicaz. Aslinda kizkardeslerinden birini ikna edebilsem baya bir akraba olucaz ama evlenmeye yanasmiyor ikiside :) Kuzen uzerinde calismalar yapicaz ama o da tam deli yasinda, o hic yanasmaz :) Baktik oyle yakin bir zamanda yapamiyoruz, dogacak yegenimi arkadasimin kizina ayarlariz. Kiz 5 yas kadar buyuk olacak ama cagimizida boyle yas farklarinin bir onemi kalmadi di mi Minnosum :) Gecen sene bizimkiler babasini ziyarete gitmislerdi. Bu senede onlarin annesi bizimkilere ziyarete gitti. Birbirini tanimayan insanlar birbirlerinin hayatlarina dolayli yoldan girmis oldular ve herkes bu durumdan memnun gorunuyor. Umuyorum ki hayat boyuda devam eder. Burada veya Turkiye'de.

Yine cenem dustu. Ornekler cokda yazmaya devam edersem yine gun isirken kendimi yatakta bulucam. O yuzden hadi bana eyvallah.

5 Yorum:

Anonymous said...

Eeh sabah olmus zaten. Sunun surasinda 1-2 saat kalmis. Deminde brother'dan mail gelmisti. Ona ve haliyle sanada mail yazmis oldum.
Sister

kedi said...

Digitürkte mi bu bahsettiğiniz diziler?
Cehaletimi mazur görün zira akşama ilgilenilmeyi bekleyen iki yavru var evde.Kıçımı yayıp tv izleyemem,beni en fazla aliye paklar.
Hareketli kart çizimine bayıldım,nilly yine yapmış yapacağını dedim.

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
nilly said...

Sisterim guzelim. Aynene oyle oldu ve gun isirken yattim.

Dogru diyorsun Husna, cocuklardan eminim pek vakit kalmiyordur.

Biyonigim, bunlar ABC kanalinda. Turk Tv'imiz olmadigi icin yabanci dizi seyrederek dizi cilginligina bende buradan eslik ediyorum. Aslinda bende de baska ugraslar olsada keske onlarla ilgiensem. Ara sira resim yaparim. unutmassam koyarim buraya ve resim ogretmeni olarak sende not verirsin bana :) Kart cizimi aslinda artpad.art.com'da daha guzel oluyor ama sanirim arizali. Yaptigim seyin linkini acinca bos sayfa cikiyor sadece.

Banucum, Ozzy ile olan hikayenizi merak ettim, biran once anlatmalisin. Toka olayinda ise artik ben marketlerde de goruru oldum o tarz tokalari. Hemde daha ucuz. Benim zaten neyime swaroski taslisi, ben rhinestone'lada idare edebilirim :)

ibeking said...

sen lostu izle..dvdsini kiraka ilk i sezonu bitir..sonra abcden çarşambaları takibe geçersin...seveceksin kesin